شناسهٔ خبر: 34306069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقابله با بروکراسی اداری از مصادیق نهی از منکر است

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: پاسخی که باید به ارباب رجوع در مدت نیم ساعت داده شود با بازده زمانی یک‌هفته‌ای انجام می‌شود که مقابله با این روند از مصدایق نهی از منکر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  سلیمان مهدوی ظهر امروز در نشست دبیران شورا‌های امربه‌معروف نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان فارس اظهار داشت: مهم‌ترین معروف‌ها اجرای قانون بوده که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی، افزود: مصوبه427 شورای عالی انقلاب فرهنگی که 14 سال از آن می‌گذرد مربوط به برنامه‌ریزی برای عفاف و حجاب در کشور  و نیز 27 سازمان تعریف‌شده است.

دبیر ستاد  امربه‌معروف و نهی از منکر فارس با اشاره به اینکه بدحجابی و کشف حجاب زمینه‌ساز گناه است، گفت: تنها اداره‌ای که در آن تفکیک جنسیتی رعایت می‌شود استانداری است که باید موردتقدیر قرارگیرد.

 مهدوی تصریح کرد: مشکل اقتصادی مسیر را برای سرمایه‌گذار و کارگاه‌های کوچک و زود‌بازده ناهموار کرده و نیز جوابی که باید به ارباب رجوع در مدت نیم ساعت داده شود با بازده زمانی یک‌هفته‌ای انجام می‌شود که مقابله با این روند از دیگر مصدایق نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه در کشور کمبود قانون نداریم اما بسیاری گله‌مند هستند که قانون برای نظارت بر باغ‌ها وجود ندارد، بیان کرد: در این راستا قانون به‌صراحت می‌گوید اگر تخلفی در این‌گونه مراکز تفریحی  مشاهده شد باید آن مرکز پلمپ  شود اما بعضی از دستگاه‌ها رعایت نمی‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه این همایش اظهار داشت: تمامی برنامه‌های فرهنگی و اجرایی وزارت ارشاد به‌ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حول محور توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

 صابر سهرابی خاطرنشان کرد: عده‌ای براین باور هستند که موارد فرهنگ اسلامی در اداره ‌ارشاد کمتر دیده می‌شود درصورتی‌که  از بیش از هزار برنامه فرهنگی تنها یک مورد مربوط به موسیقی است

وی تصریح کرد: توجه به مسائل شرعی و دینی به‌ویژه گام برداشتن در راه تحقق فریضه الهی  امربه‌معروف و نهی از منکر افتخاری برای جامعه فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام/

نظر شما