شناسهٔ خبر: 34288172 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

موافقت شورای ساخت با سه فیلمنامه

شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر با ساخت سه فیلمنامه موافقت کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری؛ فیلمنامههای «رو در رو» به تهیه‌کنندگی،کارگردانی و نویسندگی حسین شهابی، «جنوب از جنوب شرقی» به تهیه‌کنندگی محمد حسین قاسمی،کارگردانی مهران احمدی و نویسندگی حمید اکبری خامنه سر و «مردی از جنوب شهر» به تهیه‌کنندگی مهدی احمدی، کارگردانی مهشید افشار زاده و نویسندگی حسین مثقالی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را 
اخذ کردند.

«کولی بزرگوار»
 برگزیده جشنواره فیلم‌های کوتاه بوئنوس آیرس

«کولی بزرگوار» به عنوان فیلم برگزیده جشنواره فیلم‌های کوتاه بوئنوس آیرس معرفی شد
 به گزارش ایلنا،سفارت ایران در بوئنوس آیرس اعلام کرد در این دوره از جشنواره فیلم کارگری آرژانتین که پنج فیلم از ایران در آن حضور داشت، تندیس بهترین فیلم به  کولی بزرگوار به کارگردانی مهدی غفوری و تهیه‌کنندگی حسین مهکام تعلق گرفت.
مهسا باقری، کتایون سبحانی و حمید اکبری خامنه بازیگران «کولی بزرگوار» هستند.
عوامل تولید فیلم کوتاه «کولی بزرگوار» عبارتند از: نویسنده: مهدی غفوری، فیلمبردار: رضا سپهری، صدا بردار: علی ذوالفقاری، تدوین و صداگذاری: سمانه سزاوارمنش، طراح صحنه: علی قسمتی، عکاس: نوید ملکی، تیزر: حامد هاشمی.

فرامرز قریبیان
 اولین بازیگر فیلم جدید حاتمی‌کیا شد

فرامرز قریبیان به عنوان اولین بازیگر فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا انتخاب شد. به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج؛ فیلم سینمایی «خروج» اولین همکاری فرامرز قریبیان و ابراهیم حاتمی کیا در سینمای ایران است.
«خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی حبیب والی نژاد با اتمام نگارش فیلمنامه به تازگی وارد مرحله پیش تولید شد. «خروج» بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی کیا در مقام کارگردان در سینمای ایران است.

اکران مستند سینمایی «مهین» در هنر و تجربه

مستند سینمایی «مهین» به کارگردانی محمدحسین حیدری و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر به زودی در سینماهای گروه «هنر و تجربه» اکران خواهد شد. به گزارش ایلنا، در این مستند که تازه‌ترین اثر خانه مستند انقلاب اسلامی است به شخصیت پیچیده مهین قدیری، اولین قاتل سریالی زن ایران پرداخته شده است.
 این مستند سینمایی در جشنواره سال گذشته «سینماحقیقت» رتبه دوم برترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کرد. همچنین «مهین» در بین 5 مستند ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فجر بود که به رقابت با آثار بین‌المللی پرداخت. این مستند که فضای ملتهبی را تجربه می‌کند شب گذشته موفق به دریافت سه جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین دستاوردهای هنری از جشنواره بین‌المللی فیلم
 شهر شد.

انتخاب اولین بازیگر سریال «ارباب حلقه‌ها»

سریال «ارباب حلقه‌ها» که از سوی آمازون در دست ساخت است، اولین بازیگر خود را شناخت. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، مارکلا کاوانا اولین بازیگری است که برای بازی در این سریال فانتزی حماسی انتخاب شده است.
اینکه چه شخصیتی باید توسط کاوانا ایفا شود هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده اما گفته می‌شود شخصیتی به نام «تایرا» به او سپرده می‌شود. کاوانا با بازی در سریال استرالیایی «رامپر استامپر» شناخته شد. او در سریال «پیک‌نیک در هنگینگ راک» هم بازی 
کرده بود.
فیلمنامه سریال «ارباب حلقه‌ها» را جی‌دی پین و پاتریک مک‌کی می‌نویسند. یک ماه پیش اعلام شد جی.‌ای. بایونا کارگردان «دنیای ژوراسیک» نیز برای کارگردانی اپیزودهایی از فصل اول آن انتخاب شده است.
درباره این سریال اطلاعات زیادی منتشر نشده و تنها گفته شده که داستان آن به پیش از حوادث «یاران حلقه» و «دوران دوم» از کتاب‌های تالکین مربوط می‌شود. صفحه توئیتر سریال در این باره شعری از تالکین را نقل کرده: «یک حلقه برای حکمرانی بر همگی آنها، یک حلقه برای یافتن آنها، یک حلقه برای آوردن همگی‌آنها و کور کردنشان در تاریکی در سرزمین موردور که سایه‌ها آرمیده‌اند.» تاریخ شروع فیلمبرداری سریال هنوز نامشخص است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما