شناسهٔ خبر: 34283266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرمانده نيروي دريايي سپاه در شهرري:

استمرار حضور در خليج فارس نيازمند کار علمي است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروزه حضور در خليج فارس و سرمايه گذاري در اين جغرافيا نيازمند کار علمي است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما؛ سردار عليرضا تنگسيري در رویداد چالش نوآوری "طراحی دستگاه حفاظت خوردگی جریان تزریقی در شناورها" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با اشاره به سابقه ديرينه حضور پرتغالي ها،انگليسي ها و آمريکايي ها در منطقه خليج فارس،اظهارداشت: اين حضور نشان از اهميت خليج فارس دارد و حضور ما در منطقه نيازمند اجراي کارهاي علمي همچون ساخت شناور،موج شکن و اسکله است.

<div id="video-display-embed-code_3760580"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2482894/3760580?width=400&height=300"></script></div>

وي با بيان اين که اعتقاد ما استفاده از نخبگان علمي و دانشگاهي است،افزود: نيروي دريايي سپاه افتخار دارد که با 32 دانشگاه در ارتباط است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکيد بر اين که نبايد بيگانگان در خليج فارس حرف اول را بزنند،گفت: اکنون کشورهايي در حاشيه خليج فارس هستند که آمريکايي ها و انگليسي ها پشت بي سيم به آنها مي گويند خفه شو! و کشورهايي هستند که خاک خود را در اختيار پايگاه هاي آمريکايي قرار داده اند اما از ورود و خروج آنها بي خبرند! پس حاکميت چه معنايي دارد؟

سردار تنگسيري تصريح کرد: ما امروز اقتدار،صلابت و حاکميت کامل در کشور داريم که مرهون خون شهداست و امام راحل بود که اين بزرگي را به ما هديه کرد که بايد آن را قدر دانست.

وي گفت: اگر ما امروز ايستاديم، ايستادگي ما براي نسل هاي بعد مي شود شاخص و معيار مردانگي و قطعا در تاريخ رزمندگاني که 8 سال با دست خالي در مقابل 82 کشور ايستادند و يک وجب از خاک کشور را نداند، رو سفيد هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه خوردگي شناورها را يکي از معضلات دريا دانست و گفت: از آنجا که خوردگي باعث اثر گذاري روي همه تجهيزات مي شود بايد براي آن کار علمي کرد.

سردار تنگسيري افزود: ما از دانشجويان و نخبگان دعوت مي کنيم تا از جزاير بازديد کنند تا ضمن پي بردن به اهميت آنها با نيازمندي هاي ما نيز آشنا شوند و اين بستر را براي آنان فراهم مي کنيم تا با کار علمي، مشکلات موجود را حل کنند.

برگزاری رویدادهای چالش محور، فرایند رقابت هدفمند برای یافتن راه ‌حل‌های فناورانه و کاربردی برای حل مشکلات بنگاه‌های صنعتی یا توسعه خدمات و محصولات نوآورانه است.

امروز در رویداد چالش نوآوری "طراحی دستگاه حفاظت خوردگی جریان تزریقی در شناورها" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری از صاحبان مقالات و ايده هاي خلاقانه برتر در اين زمينه تقدير شد.

نظر شما