شناسهٔ خبر: 34283252 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فنی و حرفه ای سمنان:

مهارت آموزی راهکار کاهش شکاف نیروی انسانی و بازار کار است

سمنان- ایرنا- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: مهارت‌آموزی و توانمندسازی راهکاری مطلوب برای کاهش شکاف میان نیروهای انسانی و بازار کار است.

صاحب‌خبر -

فاطمه منصوری عصر سه‌شنبه در نخستین نشست خبری چندجانبه در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و حرفه‌ای این استان افزود: یکی از آسیب‌های اجتماعی در جوامع امروزی به ویژه در نسل تحصیل کرده فقر مهارتی است.

وی به ضرورت انجام اقدام‌های فرهنگی برای ترویج مهارت‌آموزی در جامعه تاکید و بیان کرد: تعامل و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها و سازمان‌های مرتبط همچون دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در اشاعه فرهنگ مهارت‌ورزی به منظور توسعه اشتغال پایدار ضروری است.

منصوری با بیان اینکه ترویج مهارت‌آموزی در سمنان در سال‌های گذشته با جدیت انجام شده، خاطرنشان کرد: درک مشترک مقدمه اجرای دقیق و مطلوب‌تر طرح‌های فنی و حرفه‌ای برای رفع نیاز بازار کار در این استان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان یادآور شد: مهارت آموزی و افزایش آموزش‌های کاربردی راهکار مهمی در کاهش آمار بیکاری در سمنان است.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های دوگانه، تاکید کرد: طرح‌های کارآفرینی مهارت به منظور بهره گیری از کارگاه‌های آموزشی و به منصه ظهور رساندن ایده افراد در استان سمنان اجرا می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود: شورای عالی مهارت گامی مثبت برای جلوگیری از موازی کاری و پراکندگی اقدام‌ها در ارائه آموزش‌های مهارتی رسمی و غیررسمی در کشور است.

ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

۹۸۹۱/‏۷۴۰۸

برچسب‌ها:

نظر شما