شناسهٔ خبر: 34283241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همسنگران یک شهید پایتخت برای رفاه اهالی محله‌شان دست به کار شدند

تهران- ایرنا- موضوع از آنجا کلید خورد که با هدایت مسیر عبور قطار سراسری به زیرزمین، محوطه‌ای باز شد و می‌توانست به فضایی عمومی در محله امامزاده حسن پایتخت تبدیل شود و با مشارکت همرزمان و همسنگران یک شهید این منطقه به سرانجام رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا در نتیجه مشارکت شهرداری منطقه ۱۷، شرکت راه‌آهن، خانواده های شهدا و همرزمان آنان، در این محل مجموعه‌ای ورزشی- تفریحی به نام سردار شهید خلبان «احمد مایلی» آماده سازی شد و مورد استفاده عموم قرار گرفت.

در نتیجه این همکاری و مشارکت همرزمان شهید مایلی ۲۰ میلیارد ریال هزینه برای تجهیز مجموعه مذکور تامین شد و برای بهره برداری مناسب‌تر آن به اهالی محله سه راه آذری و امامزاده حسن اختصاص یافت.

محمدجواد جبلی از معتمدان و عضو هیات امنای این محله در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت که تمامی این هزینه ۲۰ میلیارد ریالی توسط ۱۱ نفر از همرزمان شهید استاد خلبان مایلی که در تهران به فعالیت اقتصادی مشغولند، به منظور تجهیز این مجموعه تامین شده است تا با نام شهدا مورد استفاده عموم قرار گیرد.

به گفته وی، بهره‌برداری عملیاتی از این مجموعه برای استفاده مردم دوشنبه شب (دیشب) انجام شد و قرار است در آینده طی مراسمی رسمی ۸۰ درخت نیز در این مجموعه به نام ۸۰ شهید محله توسط خانواده شهدا کاشته و نامگذاری (پلاک گذاری) شود.

این مجموعه ورزشی با مساحتی بیش از هفت هزار مترمربع در منطقه ۱۷ پایتخت (جنوب غرب) جایی که قبلاً محل عبور قطارهای راه آهن تهران- تبریز بود طی مراسمی با حضور گسترده اهالی و مسئولان بهره‌برداری شد.

زمین چمن مصنوعی، زمین‌های چندمنظوره، جاده تندرستی شامل وسایل و تجهیزات ورزش‌های عمومی و زمین‌های بازی کودکان از جمله امکانات این مجموعه ورزشی است.

این محل طی سال‌های گذشته مسیر عبور قطار سراسری بوده، با ایجاد تونل، مسیر تردد قطار به زیرزمین هدایت و زمین‌های فوقانی آن آزاد و توسط شهرداری منطقه ۱۷ تهران ساماندهی شده است.

«محمود کلهری» شهردار منطقه ۱۷ تهران در حاشیه افتتاح این مجموعه تفریحی ورزشی به خبرنگار ایرنا گفت: در تلاشیم که در محله امامزاده حسن فضای سبز بیشتری برای رفاه و آسایش شهروندان ایجاد کنیم.

وی افزود: در همین زمینه طی توافق با اداره کل اوقاف استان تهران بزودی در ضلع شرقی صحن مقدس امامزاده حسن نیز فضای سبز یکهزار و ۷۰۰ متری ایجاد خواهد شد که این بوستان حاصل تملک پلاکهای بافت فرسوده خواهد بود.

کلهری گفت: با توجه به اینکه اکنون خط راه آهن تهران- تبریز از زیرزمین عبور می‌کند، تلاش داریم در فضای ۱۰ کیلومتری آزاد شده مسیر پیاده‌ای نیز برای شهروندان طراحی شود که به عنوان «محور نیلوفری» شناخته و به یکی از محرک‌های توسعه در منطقه ۱۷ و مناطق همجوار تبدیل خواهد شد.

کلهری ادامه داد: این فضا طبق توافق صورت گرفته با راه آهن جمهوری با اجرای طرحی فرامنطقه‌ای و ملی به منطقه‌ای سبز و گردشگری در جنوب تهران تبدیل خواهد شد که پس از انتشار فراخوان برای جذب ایده‌های مختلف از میان ۱۵ طرح ۲ طرح از طراحان داخلی و خارجی برای اجرا تأیید شد و امیدوارم تا پایان دوره جاری مدیریت شهری اجرای ایده های منتخب آغاز شود.

به گزارش ایرنا منطقه ۱۷ تهران دارالشهدا نام دارد زیرا با تقدیم حدود چهار هزار شهید رتبه نخست تقدیم شهید را در مناطق پایتخت دارد.

تعداد شهدای محله امامزاده حسن ۲۰۰ شهید اعلام شده است.

تهرام/‏۹۳۵۳/ ۱۰۰۸

نظر شما