شناسهٔ خبر: 34283134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار تهران:

شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود

تهران- استاندار تهران خواستار فراهم شدن شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر سه شنبه در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران طی سخنانی گفت: نرخ بیکاری در سه ماهه ٩٧، ١٢.٣ درصد بوده است و در مدت مشابه امسال ١٠.٣ رسیده است و با کاهش دو درصدی نرخ بیکاری مواجهیم.

وی سپس به وضعیت اجتماعی استان تهران اشاره کرد و افزود: حفظ حرمت و حقوق کودکان کار و خیابان و هم افزایی دستگاه‌ها، حمایت از تولیدکنندگان و تعیین تکلیف اموال انبار تملیکی از اقدامات مهمی است که در مدت اخیر به دست آمده است.

نماینده عالی دولت در استان تهران در ادامه انتخابات را نشانه‌ای از بلوغ و آگاهی مردمی دانست و گفت: همین بلوغ و آگاهی سبب می‌شود، که مردم امیدوارانه پای صندوق بیایند، انتخابات در بعد داخلی نشان دهنده شادابی و یکپارچگی ملی است، حضور مردم در انتخابات از منظر بین المللی از هر موشکی قوی‌تر است و این مردم هستند که نظام را مقتدر نشان می‌دهند.

محسنی بندپی سپس خطاب به فرمانداران استان تهران گفت: جلسات و همایش با حضور رأی اولی‌ها، بانوان و جوانان و احزاب و گروه‌ها در شهرستان‌ها برگزار شود، باید فرمانداران بی واسطه بین مردم حضور یابند و پروژه‌های نیمه تمام به سرعت در شهرستان‌ها به اتمام برسد.

استاندار تهران ادامه داد: قانونمداری مجریان و ناظرین انتخابات در افزایش مشارکت مردم اثر دارد، هیچکدام از دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب انتخابات را تحریم نکردند و نباید تحریم کنند، بنابراین شرایط حضور کاندیداها را باید هموار کنیم تا افزایش مشارکت محقق شود.

وی گفت: اجرای دقیق قانون تأکید اصلی ما در اجرای انتخابات است، در تبصره ١١ قانون برگزاری انتخابات پشتیبانی‌های مالی پیش بینی شده است و همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند و در این راستا فرمانداران نیازمندی‌های خود را در انتخابات اعلام کنند.

استاندار تهران گفت: در برگزاری انتخابات ملاک عمل ما قانون و سعی ما پرهیز از حاشیه‌ها است، ماده ١٦ قانون انتخابات موضوع امنیت انتخابات را مشخص کرده است و رئیس ستاد امنیت انتخابات می‌بایست، نیاز سنجی ها را در تأمین امنیت احصاء کند.

وی افزود: در شرایط فعلی جنگ روانی و اقتصادی با روحیه ایثار و حمایت از تولید و رونق اقتصادی باید روحیه مشارکت مردمی را افزایش دهیم.

نظر شما