شناسهٔ خبر: 34281484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری:

اشتغالزایی در گرو مهارت آموزی افراد جامعه است

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: مهارت آموزی نیروهای فعال کشور لازمه ایجاد اشتغال و توسعه یافتگی کشور است.

صاحب‌خبر -

امیر بینایی عصر سه شنبه در نخستین نشست خبری چندجانبه استان سمنان با محوریت نهضت مهارت افزایی در سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی، نشاط اجتماعی، افزایش مشارکت اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی از برنامه‌های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است.

وی با اشاره به اینکه خاستگاه اکثر آسیب‌های اجتماعی در محله‌های کم برخوردار است، بیان کرد: شکل گیری آسیب‌های اجتماعی در این مناطق ناشی از فقر آموزشی، مالی و فرهنگی است و یکی از راهکارهای رفع این مشکلات آموزش و به طور خاص مهارت آموزی است.

بینایی نشاط اجتماعی را رضایت نسبی از زندگی برشمرد و افزود: این احساس در فرد زمانی محقق می‌شود که فرد نقشی در جامعه ایفا کند و این مساله در گرو مهارت آموزی و اشتغال افراد است.

وی تاکید کرد: ایجاد خیریه در حوزه مهارت آموزی و اشتغال یکی از رویکردهای دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان برای ترویج مهارت افزایی است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان یادآور شد: حقوق شهروندی الزام می‌کند تمام افراد جامعه از آموزش‌های لازم در زمینه مهارت و اشتغال بهره مند شوند.

ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

۹۸۹۱/‏۷۴۰۸

برچسب‌ها:

نظر شما