شناسهٔ خبر: 34280750 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گاردین: سندرز با ایده های قدیمی برای پیروزی رقابت می کند

تهران - ایرنا - روزنامه گاردین نوشت، در حالی که «برنی سندرز» 77 ساله، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا تلاش می کند تا ایده های قدیمی خود را برای پیروزی در انتخابات به گوش مخاطبان برساند، اما به نظر می رسد که وی شانس زیادی برای پیروزی در این انتخابات نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

این نشریه با اشاره به اینکه سندرز در این دوره از انتخابات توسط نامزدهای جوان محاصره شده است، افزود: سندرز یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بود. او ۴۳ درصد آرای انتخابات مقدماتی حزب را کسب کرد. هیلاری کلینتون در مقابل ۵۵ درصد را کسب نمود. سندرز در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۶ به نفع هیلاری کلینتون از رقابت‌ها کنار کشید.

در حال حاضر سندرز که برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا نیز نامزد شده و مدت ها در جایگاه دوم نامزدهای حزب دموکرات قرار داشت، جایگاه خود را به «الیزابت وارن» از رقبای سرسخت خود واگذار کرده است.

«کارولین فیدلر»، مدیر ارتباطات یک وبلاگ سیاسی آمریکایی می گوید:«ایده های برنی دیگر فقط ایده های او نیست؛ سخنرانی ها و مطالب عنوان شده او در سال 2016 توسط دیگر نامزدها استفاده شده و او تنها نماینده جناح پیشرو حزب دموکراتیک نیست.»

سندرز ماه گذشته در مناظره تلویزیونی با جو بایدن، معاون اول باراک اوباما، کاملا هریس، پیت بودجج و شش نامزد دیگر در این مناظره تلویزیونی دیدگاه‌های خود را مطرح کرد.

سندرز قول یک انقلاب سیاسی متکی بر عوام گرایی اقتصادی را می دهد و مدافع حقوق زنان و رنگین پوستان است؛ بیمه رایگان بهداشتی و پرداخت ۱۶۰۰ میلیارد دلار بدهی دانشجویان از جمله برنامه های او است. او می گوید شرکت های خصوص بیمه باید برچیده شوند و دولت فدرال بیمه همگانی رایگان به همه مردم از جمله مهاجران غیرمجاز ارائه کند.

سندرز با استناد به پولی که بایدن از اداره های بیمه و بهداشت دریافت کرده او و دیگر رقبایش را به چالش کشیده است.

«ربکا کاتز»، استراتژیست می گوید: «زمانی که سندرز به این بیمه اشاره می کند در واقع در صدد است که نشان دهد، او بیش از دیگر نامزدها برای مبارزه در این راه تمایل دارد.»

«یوت سیمپسون» مدیر اجرایی کمیته اقدام سیاسی دموکراسی آمریکا می گوید: «ما می خواهیم سخنی متفاوت از سندرز بشنویم، می دانیم که او یک جنگنده و قهرمان در این مسائل است اما می خواهیم بعد احساسی و شخصی او را هم ببینیم.»

این در حالی است که اعضای کمیته انتخاباتی سندرز می گویند که تغییر جایگاه او در نظرسنجی ها از رتبه دوم به رتبه پایین تر، ذهن آنها را مشغول نکرده زیرا آنها از جایگاه سندرز و ماموریت آن آگاه هستند.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مطابق با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.
از حزب دموکرات بیش از 20 نفر نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شده اند که از بین آنان و پس از رقابت های درون حزبی، یک نفر به عنوان نامزد این حزب انتخاب خواهد شد، این در حالی است که از حزب جمهورخواه به غیر از ترامپ ، تتنها یک فرد دیگر کاندید شده است.

نظر شما