شناسهٔ خبر: 34280690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قیمت گوشت مرغ در یزد نسبت به استان‌های همجوار مناسب‌ است

یزد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری یزد با بیان اینکه استان با مازاد تولید گوشت مرغ روبروست، گفت: قیمت این فراورده پروتئنی نسبت به استان‌های همجوار مناسب‌ و بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار کشور در فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدمسعود عظیمی روز سه شنبه در کارگروه تنظیم بازار یزد اظهار کرد: بر اساس مصوبه و دستورالعمل ستاد تنظیم بازار کشور و دستور مقام قضایی مبنی بر رعایت دستورالعمل، مرغداران باید هر کیلوگرم مرغ را هشت هزار و ۵۵۰ تومان ، کشتارگاه‌ها ۱۲ هزار تومان و فروشندگان آن را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه کنند.
وی با بیان اینکه مصرف روزانه مرغ استان ۶۰ تن است و باید بر عرضه آن با قیمت مصوب نظارت بیشتری صورت گیرد، افزود: وجود قیمت مناسب‌ نسبت به سایر استان‌ها طبیعی است زیرا مازاد تولید دارد که به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد یادآور شد: از دوشنبه شب ۳۶ تن گوشت مرغ با قیمت مصوب وارد بازار شد ولی برای تنظیم بازار نیازمند بسیج فکری و بسیج عملیاتی در کنار هم هستیم.
عظیمی با اشاره به تشکیل « کمیته اقدام» با هماهنگی شورای تأمین برای نظارت در بخش بازار تأکید کرد و گفت: اداره کل پشتیبانی امور دام هم باید وارد صحنه شود و برای ذخیره سازی مناسب گوشت مرغ اقدام کند تا در زمان لازم با قیمت مناسب عرضه شود.
وی درباره افزایش قیمت مرغ در برخی واحدهای صنفی اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی، اصناف و تشکل‌ها موظف هستند ظرف مدت یک هفته تفاوت قیمت گوشت مرغ در بازار را کنترل کنند، تا با قیمت مصوب از قرار کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش برسد.
وی درباره وضعیت گوشت قرمز هم گفت: در صورت نیاز برای تنظیم بازار می‌توان با واردات از چند مرجع همچون روسیه و پاکستان اقدام کرد و با همکاری صنف و اتحادیه و نیز فروشگاه‌ها برای تعادل و تنظیم بازار اقدام شود.
این مسئول تأکید کرد: با این حال با توجه به در پیش بودن عید قربان، باید آمادگی لازم برای توزیع گوشت با قیمت مناسب در استان وجود داشته باشد تا مشکلی ایجاد نشود.
معاون استاندار یزد در ادامه با تقدیر از سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران و سایر دستگاه‌ها امنیتی و نظامی و همکاری دستگاه قضایی استان خاطرنشان کرد: در این مدت هزار تن شکر احتکار شده کشف گردید که به زودی در مورد آن تصمیم گرفته می‌شود.
عظیمی افزود: انتظار این است، مدیران دستگاه‌ها و اداره‌ها کنترل لازم را داشته باشند تا چنین مسائلی که برای استان خوشایند نیست، اتفاق نیفتد.
وی گزارش وضعیت قیمت میوه و تره بار را امیدوارکننده دانست و گفت: قیمت‌ها نسبت به سایر استان‌ها همخوانی دارد و در برخی موارد مناسب‌تر هم هست امسال از معدود سال‌هایی است که میوه با کیفیت هم در بازار عرضه می‌شود.
در این جلسه مدیران دستگاه‌های مرتبط هم گزارشی از وضعیت کالا همچون گوشت مرغ، گوشت قرمز، شکر، میوه و تره بار و نحوه عرضه این کالاها ارائه کردند و گزارشی از وضعیت قیمت در استان‌های همجوار ارائه شد.
۱۹۶۸/ ۲۰۴۷/

 

برچسب‌ها:

نظر شما