شناسهٔ خبر: 34278774 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«آخرین دوئل» کارگردان «گلادیاتور» با دو بازیگر مطرح

71454

«ردیلی اسکات» کارگردان برنده اسکار انگلیسی جدیدترین فیلمش را با بازی «مت دیمون» و «بن افلک» مقابل دوربین می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر،‌ «ردیلی اسکات» در فیلم جدیدش با عنوان «آخرین دوئل» که یک تریلر انتقامی با اقتباس از رمان نوشته «اریک جَگر» درباره رویارویی جنگجویان در قرن ۱۴ میلادی فرانسه است، «بن افلک» و «مت دیمون» را به عنوان بازیگر، کارگردانی می‌کند. 

کتاب «آخرین دوئل: داستان واقعی جرم، رسوایی، محاکمه به وسیله مبارزه در قرون وسطی فرانسه» را «نیکول هولوفسنر» با همکاری «مت دیمون» و «بن افلک» به یک فیلمنامه تبدیل کرده‌اند.

«دیمون» و «افلک» پیش از این در سال ۱۹۹۷ به عنوان فیلمنامه‌نویس و بازیگر در فیلم برنده اسکار «ویل هانتینگ خوب» نیز همکاری داشته‌اند. این فیلم به کارگردانی «گاس ون سنت» و همچنین بازی «رابین ویلیامز» موفق به کسب دو جایزه از هفتادمین دوره جوایز اسکار شد. 

«ریدلی اسکات» آخرین بار در فیلم فضایی «مریخی» با «مت دیمون» همکاری داشت. «دیمون» قرار است به زودی در فیلم « آب ساکن» به کارگردانی «تام مک‌کارتی» در نقش کارگر یک سکوی نفتی در اوکلاهاما بازی کند که با سفر به مارسی فرانسه با دختر متهم به قتلش دیدار می‌کند. 

«بن افلک» نیز در پروژه بعدی سینمایی خود در فیلم «من هنوز زنده هستم» محصول کمپانی یونیورسال بازی می‌کند. 

«ریدلی اسکات» تاکنون برای فیلم‌های «سقوط شاهین سیاه» (۲۰۰۱)، «گلادیاتور» (۲۰۰۰) و «تلما و لوئیس» (۱۹۹۱) نامزد جایزه اسکار و انجمن کارگردانان آمریکا شده و یک بار نیز با فیلم «مریخی» در سال ۲۰۱۵ جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را از آن خود کرده است. از دیگر فیلم‌های این سینماگر ۷۹ ساله می‌توان به «اکسدوس»، «مشاور»، «افسانه»، «قلمرو بهشت»، «رابین‌هود»، «بیگانگان: میثاق»، «همه پول‌های دنیا» و ... اشاره کرد.

انتهای پیام

نظر شما