شناسهٔ خبر: 34268284 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

معاون وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان عشایرنشین به زیارت امام رضا(ع) می‌روند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اردوی عشایر یکی از نمادهای عدالت آموزشی به‌حساب می‌آید که دانش‌آموزانی را پوشش می‌دهد که ازاین‌دست فرصت‌ها را کمتر دارند.

صاحب‌خبر -

رضوان حکیم زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: امسال اردوی زیارت اولی‌ها برای همه دانش‌آموزان عشایر برگزار می‌شود.

وی افزود: این فرصتی است تا دانش‌آموزانی که تابه‌حال به زیارت مشهد مقدس مشرف نشده‌اند از این فرصت استفاده کرده و به این سفر معنوی اعزام شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برای دانش‌آموزانی که در این اردوها شرکت دارند برنامه‌های فرهنگی و علمی متفاوتی در نظر گرفته‌ایم و دانش‌آموزان عشایر با شرکت در این برنامه‌ها آموزش‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند.

حکیم‌زاده تأکید کرد: رؤسای ادارات مدارس عشایر نیز در این اردوها حاضر هستند و در کنار آن‌ها فعالیت‌های جمعی و بازی‌های بومی و محلی در این دوره سفر برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی به حضور دانش‌آموزان در مهد قرآن اشاره کرد و افزود: برای دانش‌آموزانی که به زیارت امام رضا می‌روند  فرصتی است تا برای اولین‌بار از منطقه خود خارج شده و در کنار دوستان خودشان قرار گیرند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اردوی عشایر یکی از نمادهای عدالت آموزشی به‌حساب می‌آید که دانش‌آموزانی را پوشش می‌دهد که ازاین‌دست فرصت‌ها کمتر دارند.

حکیم‌زاده تصریح کرد:‌ دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این دوره دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه هستند و درمجموع یک‌هزار و 500 دانش‌آموز دختر و پسر عشایری در این اردوها شرکت می‌کنند که از 23 استان عشایرنشین هستند.

وی تأکید کرد: این دانش‌آموزان از فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف هستند و باهم بودنشان یک رنگین‌کمان بسیار زیبایی از اقوام ایرانی را نشان می‌دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این اردوها از 14 مردادماه شروع و تا 24 مرداد ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/4087/

نظر شما