شناسهٔ خبر: 34266712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۵۱ میلیون دلار کالا از آذربایجان‌شرقی صادر شد

تبریز - ایرنا - ۶۱۲ هزار تن کالا به ارزش ۷۵۱ میلیون دلار در ۳ ماه اول سال جاری از آذربایجان‌شرقی به خارج صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در نشست دوشنبه شب کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اعلام شد که ارزش این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۵ درصدی برخوردار شده است.

بنابراین گزارش این کالاها به ۷۹ کشور صادر شده است که ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، چین و افغانستان به ترتیب بیشترین میزان صادرات کالا را به خود اختصاص داده است.
براساس این گزارش ۴۰ درصد از صادرات استان مربوط به کالاهای صنعتی بوده و پس از آن فلزات با ۱۵.۵ درصد و کالاهای کشاورزی با ۱۳.۵ درصد به ترتیب بیشترین سهم از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.
میزان صادرات از منطقه آزاد ارس نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۴ درصدی به بیش از ۸۴ میلیون دلار رسید که این میزان حدود ۱۱ درصد از کل صادرات استان را شامل می‌شود.

بنابر این گزارش میزان واردات استان در ۳ ماه نخست امسال ۱۱۰ هزار تن به ارزش ۲۶۵ میلیون دلار از ۴۳ کشور بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۵۲ درصد و از لحاظ ارزش ۴۰ درصد افزایش یافته است.

آذربایجان شرقی دارای ۳ اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا، ۳ واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و ۳ دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.
۸۰۲۳/

نظر شما