شناسهٔ خبر: 34264400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اردوی جهادی، این بار در دل کلان‌شهر اصفهان

گروه جهادی انصار الزهرا (س) ازجمله گروه‌های باسابقه جهادی کشور است که در 5 سال اخیر بیش از 12 دوره اردو جهادی در نقاط مختلف کشور برگزار کرده و این بار مقصد خود را در دل کلان‌شهر اصفهان انتخاب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با نگاهی کوتاه به تاریخچه شهر گنبدهای فیروزه‌ای و هزار هنر اصفهان درمیابیم که اصفهان شهر هنرپرور این مرزوبوم که شاید عمر تنها یکی از بناهای تاریخی آن بیش از عمر بسیاری از کشورهایی باشد که امروز ادعا تمدنشان طاق فلک را بر سرشان ویران کرده است، نصف جهانی که ازنظر گردشگری و حضور گردشگران خارجی دارای ظرفیت بسیار خوبی است که البته به‌طور شایسته از این ظرفیت عظیم در جهت شناخت ایران اسلامی به جهانیان استفاده نمی‌شود.

دشمنی مستکبران و سلطه‌طلبان جهانی با ایران، ایرانی و جمهوری اسلامی همواره در طول این سال‌ها مشهود بوده است اما در سال‌های اخیر، شدت و وسعت فعالیت‌هایشان افزایش‌یافته و ایران هراسی به‌عنوان یکی از کارهای اصلی غرب علیه جمهوری اسلامی در افکار عمومی جهان کلید خورده است.

طبیعتاً در شرایط موجود، فعالیت و حضور گروه‌های مختلف و توانمند در راستای تبلیغ و ارائه چهره واقعی اسلام، ایران و ایرانی در افکار عمومی دنیا بسیار اهمیت پیدا می‌کند که یکی از بهترین بسترهای این فعالیت، ظرفیت گردشگران و مسافران خارجی است.

ازآنجایی‌که تفکر اسلام و جهان‌بینی انقلاب اسلامی بر پایه عقل و فطرت انسانی استوار است، ارائه مطالب ناب اسلام و انقلاب بر جان‌ودل انسان‌های آزاده، با هر تفکر و منشی می‌نشیند و اثربخش خواهد بود.

گروه جهادی انصارالزهرا (س) که تشکلی خودجوش از جوانان دغدغه مند و فرهنگی است، اهمیت این عرصه را به‌خوبی تشخیص داده و مدتی است که وارد میدان عمل شده است که در همین راستا حسن خسروی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: گروه جهادی انصار الزهرا (س) ازجمله گروه‌های باسابقه جهادی کشور است که در 5 سال اخیر بیش از 12 دوره اردو جهادی در نقاط مختلف کشور ازجمله ایلام، خوزستان، خراسان جنوبی برگزار کرده است.

اهمیت کار جهادی در دل کلان‌شهرها کمتر از مناطق محروم نیست

مدیر اجرایی گروه جهادی انصار الزهرا (س) ادامه داد: هسته اصلی این گروه مربوط به ناحیه جماران شهر تهران است اما محدودیتی در جذب نیرو از استان‌های مختلف کشور همچون اصفهان، لرستان، مازندران، قم، خوزستان و خراسان رضوی وجود نداشته است و در تمام این سال‌ها کنار یکدیگر فعالیت داشته‌ایم، به‌نوعی یک گروه کشوری با حضور تمام قومیت‌ها و سلیقه‌ها محسوب می‌شود.

این فعال فرهنگی با تأکید بر اهمیت فعالیت جهادی در شهرهای مختلف کشور در کنار مناطق محروم تصریح داشت:  برنامه‌های فرهنگی گروه جهادی انصار الزهرا (س) به‌صورت فعالیت‌های جهادی است که در مناطق محروم اجرا می‌شود اما در کنار این موضوع نمی‌توان از اهمیت و لزوم کار جهادی در دل ‌کلان‌ شهرهایی مثل اصفهان و تهران و.. گذشت بر همین اساس یک سری برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف در سطح شهر همچون احیا و توزیع هرساله  افطاری ساده در ماه مبارک رمضان از سوی این گروه جهادی انجام می‌شود.

 

قرآن مایه هدایت قلب و تفکر گردشگران خارجی

خسروی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال 96 پس از فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری به جوانان، گروهی از جوانان دغدغه مند و انقلابی اصفهان پس از تحقیق و مطالعه، کارگروهی تشکیل دادند تا به دنبال آن متوجه انگیزه افرادی شوند که باوجودهجمه های بسیاری که نسبت به اسلام در نقاط مختلف دنیا همچون آمریکا، اروپا، آسیای شرقی و غربی وجود داشته و دارد،  اما به اسلام روی آورده و مسلمان شده‌اند!؟

مدیر اجرایی گروه جهادی انصار الزهرا (س) تصریح داشت: طبق تحقیقات انجام‌شده، متوجه شدیم اکثر افرادی که در کشورهای آمریکایی و اروپایی و... به اسلام  روی آورده  به دلیل ارتباط مستقیمی است که با خود قرآن برقرار کرده‌ و پس از مطالعه آن باگذشت زمان به اسلام گرایش پیداکرده‌اند.

قرآن با زبان لاتین و نامه رهبری، پیشکشی جوانان جهادگر به گردشگران خارجی

وی استفاده از ظرفیت گردشگرانی را که باوجود تبلیغات گسترده علیه ایران به کشور سفر می‌کنند را ضروری دانست و افزود: گروه جهادی انصار الزهرا(س) استفاده از ظرفیت و پتانسیل توریست‌هایی که علی‌رغم تبلیغات سویی که علیه  ایران و اسلام  و شیعه در دنیا به راه افتاده است، بازهم به کشور ما سفر می‌کنند را بر خود لازم و ضروری می‌داند از همین رو در عید قربان سال 96 تصمیم گرفته شد تا یک سری قرآن به زبان لاتین به همراه خطبه 176 نهج‌البلاغه که حضرت امیرالمؤمنین (ع) در آن به توصیف قران پرداخته‌اند و همچنین نامه رهبر معظم انقلاب به جوان اروپا را به گردشگران خارجی اهدا کند.   

خسروی در ادامه تأکید داشت: هزینه تهیه قرآن‌ها کاملاً مردمی و با کمک خیران تأمین‌شد که این اقدام آن زمان بازخورد قابل‌توجه و با استقبال بی‌نظیر گردشگران مواجه  شد از همین رو  به جرات می‌توان گفت این حرکت که سرچشمه آن رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت خودجوش جوانان بود، نتیجه قابل‌تأملی داشته و باعث شکل‌گیری یک کار فرهنگی تمیز شد.

مدیر اجرایی گروه جهادی انصار الزهرا (س) در خصوص لزوم چنین اقداماتی عنوان داشت:  همین‌که رهبری دستور و فرمان آتش به اختیار در حوزه‌های مختلف به‌خصوص حوزه مهم و حساس فرهنگی می‌دهند، نشان‌دهنده آن است که خیلی چشم امیدی به دستگاه‌ها و نهادها حکومتی و دولتی ندارند و امیدشان به جنبش‌های مردمی و علل خصوص جوانان است.  

انصار الزهرا (س) این بار جوانان نصف جهان را مورد هدف قرار داده است

وی در ادامه به تشریح  برنامه‌ای آینده این گروه جهادی پرداخت و اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین زبان‌های مشترک انسان‌ها زبان علم است، در واقع با علم، همه انسان‌های دنیا  در هر گوشه و کنار این کره خاکی با هر دین و مذهب و قومیتی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، از همین رو تصمیم گرفته شد باوجود نکات بسیار مهم قرآنی در رشته‌های مختلف علمی همچون زمین‌شناسی، نجوم، زیست‌شناسی و فیزیک، یک نمایشگاه از معجزات علمی قرآن در نقاط مختلف شهر اصفهان ازجمله میدان امام حسین، میدان امام (ره)، باغ غدیر و پارک صفه برگزار شود.

خسروی در ادامه ابراز کرد: بنابر آنچه گفته شد یک تحقیق بسیار علمی و دقیق  بر روی گزاره‌هایی که مشخصاً قصد انجام و نمایش آن را داریم، به عمل خواهد آمد و ثمره آن‌یک سری عکس نوشت به حالت پوستر و سیر نمایشگاهی خواهد بود تا به سبب آن بتوانیم این نکات علمی قرآن را که تا به امروز به اثبات رسیده را  در نقاط مختلف شهر اصفهان به نمایش عموم بگذاریم.

اثبات نکات علمی قرآن با دنیای امروز

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم و به‌خصوص قشر جوانان با دیدن گزاره‌های علمی اثبات شده ،  متوجه می‌شود آنچه در قرآن کریم آمده با محیط پیرامونش مطابقت دارد، خودبه‌خود به فکر فرو خواهد رفت و این فکر کردن همان چیزی است که قرآن و به تبع آن اهل‌البیت (ع) به آن سفارش کرده اند.   

خسروی  با دعوت از قشر جوانان و دانشجویان برای همکاری در برگزاری این سیر نمایشگاهی گفت: حضور و همکاری جوانان مؤمن انقلابی کمک خواهد کرد تا  این تحقیقات به‌درستی عرضه و در دسترس عموم مردم قرار بگیرد از همین رو برای برگزاری این نمایشگاه نیازمند حضور و همکاری جوانان  به‌خصوص دانشجویان در حوزه تحقیق و پژوهش هستیم که البته باید متذکر شوم منابع تحقیقی که بنا هست ارائه شود، آماده است پس لزوماً نیازی نیست رشته تحصیلی افراد با موارد تحقیقی مطابقت داشته باشد.

مدیر اجرایی گروه جهادی انصار الزهرا (س) در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به همکاری برای آشنایی بیشتر با فعالیت های این گروه جهادی می توانند با سایت گروه جهادی انصار الزهرا (س) به نشانی j-ansarozahra.ir مراجعه کرده و یا به @SSSRRR2018 در پیام‌رسان‌های تلگرام و بله آمادگی خود را برای حضور در فعالیت فرهنگی  به خصوص برگزاری سیرنمایشگاهی ذکر شده، اعلام کنند.

انتهای پیام/63106/م30/

نظر شما