شناسهٔ خبر: 34262075 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

انصارالله یمن با ۷ موشک بالستیک، مواضع ‌نظامیان سعودی را در هم کوبید

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: یگان موشکی ارتش و انصارالله یمن در واکنش به حملات هوایی گسترده اخیر سعودی ها به استان های «صنعا» و «صعده»، مواضع ارتش عربستان در استان های «نجران» و «عسیر» را با هفت فروند موشک بالستیک قدرتمند «زلزال ۱» در هم کوبید که به هلاکت چندین نظامی سعودی انجامید.

به گزارش خبرگزاری «المسیره»، ارتش و انصارالله یمن باردیگر با موشک های «زلزال -۱»، اهدافی را در استان های «عسیر» و «نجران» عربستان هدف قرار دادند.به گزارش این منبع خبری، نیروهای یمنی با پنج فروند موشک بالستیک « زلزال -۱»، مواضع ارتش سعودی دراستان «عسیر » عربستان را هدف قرار دادند که چند کشته و زخمی بر جا گذاشت.‌شبکه المسیره به نقل از منابع امنیتی یمن گزارش داد که این موشک ‎ها به صورت همزمان به سمت اهداف گوناگون در منطقه «ابواب الحدید»، واقع در گذرگاه های «علب» و «الربوعه» در استان «عسیر» عربستان شلیک شدند.

ارتش و انصارالله یمن همچنین مواضع سعودی‌ها در «نجران» عربستان را با دو فروند موشک بالستیک «زلزال ?» هدف قرار دادند که این حملات نیز به کشته و زخمی شدن چندین نیروی سعودی منجر شد. همزمان، در پی حمله نیروهای زمینی یمن به مواضع مزدوران سعودی در منطقه «مجازه الشرقیه»، در «عسیر» عربستان، شماری از عناصر ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.‌مواضع ائتلاف سعودی در استان «جیزان» عربستان نیز از پاسخ قاطعانه انصارالله در امان نماند و چندین مزدور این ائتلاف در حملات نیروهای یمنی به مناطق «جبل جحفان» و« جبل الدود» از پا درآمدند و شمار دیگری نیز به شدت زخمی شدند. ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین تعدادی از خودروهای نظامی مزدوران سعودی را در «تعز» منهدم کردند.

از سوی دیگر نیز ، ائتلاف سعودی با شلیک ۵۶ فروند موشک، یک روستای استان «الحدیده»، در غرب یمن را هدف قرار داد.شبکه المیادین در این رابطه گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی با شلیک بیش از ۵۶ موشک، روستای «الزعفران» از توابع منطقه «کیلومتر ۱۶»، واقع در شرق شهر الحدیده را هدف قرار دادند. متجاوزان سعودی همچنین استان شیعه نشین «صعده» یمن را هدف حملات توپخانه ای و موشکی گسترده قرار دادند.طبق اعلام رسانه‌های عربی، منطقه «منبه» در «صعده» هدف بیشترین حملات توسط سعودی‌ها قرار گرفت.به گزارش این رسانه‌ها ‌در این حملات عمدتاً مناطق مسکونی هدف قرار گرفتند.‌در همین حال، شورای عالی سیاسی یمن در نشستی با تاکید بر حفظ امنیت در دریای سرخ اعلام کرد :به هرگونه تشدید تنش در مرزهای ساحلی پاسخی قاطع داده خواهد شد. «مهدی المشاط» رئیس این شورا به کشورهای متجاوز درباره هرگونه تشدید تنش در مرزها و خطوط ساحلی یمن هشدار داد و بر لزوم حفظ‌ امنیت دریای سرخ به خصوص در شرایط بحرانی کنونی منطقه تاکید کرد.

نظر شما