شناسهٔ خبر: 34260494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی بند سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا

عملیات اجرایی سد سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا زیر حوزه روستای فتح آباد شهرستان آباده آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده گفت: اجرای سد سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا با اعتباری بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین آغاز شده است.

اکبر رحیمی حقیقی، مساحت حوزه آبخیز این بند خاکی را هزار و ۸۹۲ هکتار اعلام و تصریح کرد: حجم عملیات در این طرح شامل ۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب عملیات خاکی، ۲ هزار و ۶۰۵ متر مکعب سنگ و سیمان و ۲۰۵ متر مکعب عملیات خشکه چین است.

وی افزود: این سازه دارای ۶ متر ارتفاع مفید با دهانه سریز ۲۰ متر و طول ۶۰ متر است.

حقیقی اظهار داشت: این سد با هدف کنترل سیلاب و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه آبخوان و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، چاه‌ها، قنات‌ها و تامین آب شرب روستا‌های اطراف آن اجرا می‌شود و نقش موثری در جلوگیری از خسارت‌های احتمالی بویژه ورود سیلاب‌های فصلی به روستا‌های فتح آباد و زمین‌های باغی و کشاورزی پایین دست این حوزه دارد.

وی با اشاره به جذب به موقع اعتبارات اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی این طرح تا ۳ ماه آینده به پایان و به بهره برداری کامل خواهد رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده تصریح کرد: با تکمیل این طرح علاوه بر اشتغالزایی ۲۰ نفر بطور مستقیم، ۱۰۰ خانوار روستایی و عشایری نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/م

عملیات اجرایی بند سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا در آباده

برچسب‌ها:

نظر شما