شناسهٔ خبر: 34250449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توصیه های پیشگیری از شیوع تب کریمه را جدی بگیرید

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری تب کریمه هم اکنون در فصل طغیان است و تاکنون پنج نفر در کشور براثر این بیماری جان باخته اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، رییس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به آذربایجان غربی درخصوص بیماری تب کریمه کنگو افزود: این بیماری هم اکنون در فصل طغیان است و تاکنون پنج نفر در مواجهه با آن جان خود را از دست داده و ۶۰ نفر نیز بیمار شده اند.
رفیعی پور اضافه کرد: این بیماری در استان سیستان و بلوچستان سه نفر، اردبیل یک نفر و گیلان یک نفر تلفات انسانی داشته ولی امکان آلوده شدن در کل کشور وجود دارد که رعایت توصیه ها مهمترین راهکار مقابله با آن است.
او به مردم به ویژه دامداران، دامپزشکان و کارکنان کشتارگاه ها و میادین دامی که در ارتباط با دام هستند از مواجهه با کنه بپرهیزند و با سمپاشی آنها را از بین ببرند و به مردم در این زمینه آموزش بدهند.
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سازمان جهانی بهداشت دام در روزهای اخیر کشور را از آنفلوانزای حاد پرندگان عاری و پاک اعلام کرده است.
او در ادامه تاکیدکرد: مؤسسه رازی و بخش‌های فعال خصوصی در کشور هم اکنون از توان تخصصی و فنی تولید واکسن‌های مورد نیاز کشور برخوردار هستند و حدود بیش از ۹۷ درصد داروی دامی کشور در بخش‌های مختلف طیور و آبزیان تولید دانشمندان بومی کشور است.

نظر شما