شناسهٔ خبر: 34250388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارائه خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی به حدود نیمی از گیلانی‌ها

یک میلیون و ۲۳۱هزار نفر معادل ۴۸درصد از جمعیت گیلان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

صاحب‌خبر -
ارائه خدمات بیمه ای تامین اجتماعی به حدود نیمی از گیلانی هابه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در گفتگوی خبری ساعت20 شبکه باران گفت: یک میلیون و 231هزار نفر معادل 48درصد از جمعیت 2میلیون 500هزار نفری استان از خدمات بیمه ای بیمه تامین اجتماعی بهره می برند.
جمیل حق پرست با اشاره به ارائه خدمات تامین اجتماعی از بدو تولد تا فوت به افراد تحت پوشش افزود: بیمه شدگان می توانند با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی، تلفن گویا و یا مراجعه حضوری به واحدهای مشاوره از خدمات این سازمان آگاه شوند.
وی پیچیدگی قوانین، آگاهی نداشتن مخاطبان از موضوعات بیمه ای را علت افزایش مراجعات حضوری و طولانی شدن زمان ارائه خدمات اعلان کرد.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه با الکترونیکی شدن بخشی از خدمات تامین اجتماعی 32هزار بار مراجعه حضوری برای پرداخت حق بیمه به این نهاد کاهش یافت گفت: بیمه شدگان می توانند از طریق گوشی همراه به سوابق کاری خود دسترسی داشته باشند.
جمیل حق پرست همچنین به اجرای طرح دکتر نوربخش در سراسر کشور برای کاهش مراجعات حضوری به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و افزود: مستمری 127هزار مستمری بگیر گیلان به کارت های بانکی شان واریز می شود.
وی با اشاره به تدوین طرح هایی برای به اجرا درآمدن طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان با مشارکت کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: بار مالی اجرای این طرح در سال اول 12هزار میلیارد تومان است که دولت آن را تامین می کند.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: سازمان تامین اجتماعی امسال در سراسر کشور برای حمایت از کارفرما و نیروهای شاغل یک بسته حمایتی را تعریف و به واحدهای اجرایی خود ابلاغ کرده است. 
جمیل حق پرست با اشاره به مطالبات معوقه 600میلیارد تومانی تامین اجتماعی گیلان از کارفرماها گفت: تقسیط پلکانی بلند مدت بدهی های کارفرمایان، بازرسی سالانه از دفاتر به جای هر 10سال یک بار از راهکارهای ارائه شده در بسته حمایتی این سازمان است.
وی در ادامه اعلام کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی و ارئه مدارک لازم و در صورت نداشتن مستندات سوابق با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سوابق کاری خود دسترسی یابند.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه این استان با 25هزار زن تحت پوشش بیمه حرف و مشاغل آزاد در کشور مقام نخست را دارد افزود: بانوان می توانند با مراجعه به واحدهای اجرایی بیمه تامین اجتماعی و با توجه به شرایط سنی موجود تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار بگیرند.
جمیل حق پرست به 3نرخ 14، 18و20 درصد بیمه زنان خانه دار اشاره کرد و گفت: پرداخت 2درصد از این مبلغ را دولت پرداخت می کند و بقیه سهم بیمه شده است.

نظر شما