شناسهٔ خبر: 34249641 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در بیست و یکمین جلسه دادگاه بانک سرمایه مطرح شد؛

حکمت بيماري متهمان را نمي‌دانم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- قاضی مسعودی مقام: نمی‌دانم چه حکمتی است که­ متهمان پرونده بانک سرمایه سکته می‌کنند یا بیمار می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، بیست و یکمین جلسه دادگاه متهمان پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مسعودی مقام در حال برگزاری است.
رئیس دادگاه در ابتدای جلسه با قرائت و تفهیم ماده 193 و 194 آیین کیفری خطاب به مانی رهبری یکی از متهمان پرونده افزود: در جلسه قبل دفاعیات خود را مطرح کردید و اکنون نوبت وکیل مدافع شماست.
قاضی بعد از حضور وکیل مدافع در جایگاه گفت: موضوع اتهام، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی، پولی و بانکی از طریق 28 فقره خیانت در امانت است، دفاعیات خود را مطرح کنید که وکیل مدافع اعلام کرد امروز دفاعی نداریم و تنها به دفاعیات موکلم بسنده می‌کنیم، لایحه‌ای را آماده کردیم که تقدیم دادگاه می‌شود و آخرین دفاعیات را نیز انجام می‌دهیم.
در ادامه جلسه قاضی مسعودی مقام از علیرضا کلهر فرزند غلامرضا یکی دیگر از متهمان­ پرونده خواست در جایگاه قرار بگیرد و خطاب به او گفت: براساس کیفر خواست صادره در 98/1/19 از دادسرای ناحیه 36 و با شکایت بانک سرمایه، بازرسی کل کشور، بازرسی بانک مرکزی و دیگر شاکیان پرونده اتهام شما مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی، پولی و بانکی از طریق سه فقره خیانت در امانت به مبلغ 2 هزار و 145 میلیارد و 703 میلیون ریال است­ آیا اتهامات خود را قبول دارید؟
متهم جواب داد: خیر.
متهم در دفاعیات خود گفت: به عنوان مشاور مدیرعامل و دبیر هیئت مدیره منصوب شدم و نصف این مدت را نیز ­مسئولیت داشتم، به علت بیماری لاعلاج در بانک حضور مستمر نداشتم و در آن مقطع محدودی که حضور داشتم، عضو اعتباری در کمیته بودم. ­
وی ادامه داد درباره شرکت کژال در خصوص ضمانت نامه‌ها مخالفت خود را اعلام کردم و اصل سند اعلام مخالفت صریح بنده وجود دارد.
قاضی خطاب به­ متهم گفت: البته این اعلام مخالفت با تاخیر بوده و آقای بیرانوند در جلسه قبلی در این خصوص توضیح داد بنابراین با تغییرات ایجاد شده مخالفت خود را اعلام می‌کردید.
متهم نیز در دفاع از خود گفت: آقای بیرانوند ­در جلسه کمیته اعتباری حضور نداشت، چگونه مقدم و موخر را اعلام کرده، ­این کار نوعی نشانی غلط دادن است.
متهم ادامه داد: منشاء ضرر یک سال پس از خروج من از بانک سرمایه بوده است و مصوبه سوم نیز طبق مقررات امضا شده است و وثایق مشتری یک سال بعد از این که من در بانک نبودم، آزاد شد.
وی گفت: درخواست صدور حکم برائت دارم که قاضی خطاب به متهم گفت: شما را چه کسی به بانک سرمایه آورد؟ که متهم پاسخ داد: مهندس کاظمی.
در ادامه قاضی پرسید، تخصص شما در چیست؟ متهم پاسخ داد: اقتصاد.
قاضی مسعود مقام در ادامه گفت: بیماری شما باید در پزشکی قانونی تایید شود چرا که ما عکس‌هایی داریم که شما در همان زمان‌ها صحیح و سالم بودید. ­
وی ادامه داد: نمی‌دانم چه حکمتی است که متهمان پرونده سکته می‌کنند­ یا بیمار می‌شوند و همه این‌ها باید مشخص شود.
 
بیست و یکمین جلسه دادگاه بانک سرمایه
بیست و یکمین جلسه دادگاه متهمان بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی آغاز شد.
دادگاه به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز و بخشی از کیفرخواست جلسه گذشته قرائت شد.

نظر شما