شناسهٔ خبر: 34244883 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمک چند میلیارد پوندی اتحادیه اروپا به ایرلند در صورت برکسیت بدون توافق

نشریه تایمز اعلام کرد در صورتی که انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، این اتحادیه به ایرلند چند میلیارد پوند کمک مالی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه تایمز روز دوشنبه نوشت کمیسیون اروپا در حال تهیه یک برنامه کمک چند میلیارد پوندی برای کمک به ایرلند برای مواجهه با پیامد‌های اقتصادی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا است.

این نشریه به نقل از یک دیپلمات بلندپایه اروپایی نوشت اتحادیه اروپا آماده است به اندازه مورد نیاز برای حمایت از دولت ایرلند در برابر هر گونه اخلال در مبادلات اقتصادی در صورت برکسیت بدون توافق، هزینه کند.

تایمز یا منبع ذکر شده در این نشریه، به رقم دقیق این کمک مالی هیچ اشاره‌ای نکرده است.­

جمهوری‌ ایرلند در دهه ۲۰ میلادی قرن بیستم تشکیل شد. این کشور از سال۱۹۷۳ میلادی عضو اتحادیه اروپاست. اجرایی شدن برکسیت باعث می‌شود که پست‌های مرزی بین این کشور با ایرلند شمالی -که بخشی از خاک انگلیس است- دوباره برقرار شود که یکی از پیامدهایش آسیب‌های اقتصادی برای هر دو کشور است.

طبق توافقی که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ بین دولت محافظه‌کار انگلیس و اتحادیه اروپا تصویب شد، طرفین متعهد شدند که از هرگونه اقدامی برای کشیدن مرز سخت بین دو ایرلند جلوگیری کنند. این قضیه به «بک‌استاپ» معروف شد.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) که تا کنون دو بار به تعویق افتاده است، حالا برای تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) برنامه‌ریزی شده است. بوریس جانسون، که گزینه احتمالی جانشینی ترزا می‌ برای ریاست حزب محافظه‌کار و سمت نخست وزیری است، اعلام کرد برکسیت در این تاریخ انجام خواهد شد، حالا یا با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا.
­

انتهای پیام/

نظر شما