شناسهٔ خبر: 34239584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -


نگاه به انتخابات شورایاری‌ها نباید سیاسی و جناحی باشد

رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها - در چهارم مرداد-، تأکید کرد: نباید نگاه ما به انتخابات شورایاری‌ها سیاسی و جناحی باشد.محسن هاشمی در ابتدای جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه در آستانه انتخابات مهم شورایاری قرار داریم و این موضوع با حساسیت ویژه دنبال می‌شود گفت: برگزاری انتخابات محلی درتهران همزمان با حساسیت‌ها و هیجانات در حوزه سیاست خارجی و خلیج فارس، نشان دهنده اوج ثبات و آرامش در جمهوری اسلامی است.رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برگزاری موفق انتخابات شورایاری‌ها گامی در جهت تمرکز زدایی از ساختار رسمی به سمت جامعه است گفت: نباید نگاه ما به انتخابات شورایاری‌ها سیاسی و جناحی باشد. بلکه باید این انتخابات را فرصتی برای تبلور عمیق مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی آن هم در اوج فشارهای ظالمانه قدرت‌های جهانی بدانیم و نشان دهیم که مردم مهم‌ترین پشتوانه نظام هستند.به‌گزارش ایسنا؛ محسن هاشمی پس از قرائت این نکات جلسه را ترک کرد و ریاست شورا را به امینی، نایب رئیس سپرد . وی تأکید کرد: از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های شهرداری که رانت، فساد و نارضایتی مردم را به همراه دارد می‌توان به مسائل حوزه شهرسازی و معماری اشاره کرد. موضوعی که سابقه تاریخی دارد به تصمیم گیری‌های دوره گذشته مرتبط است. علی اعطا نیز بر لزوم تصویب فرآیند صدور پروانه‌ توسط شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد و گفت:همه گواهی ساختمانی و پروانه‌ها همچنین مقاوم‌سازی و گواهی پایان کار و عدم خلافی فرآیند آن باید به تصویب شورا برسد.

مسجدجامعی: شهرداری گزارش حریق میدان حسن‌آباد را ارائه دهد

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست که گزارشی در مورد حریق میدان حسن‌آباد و ابهامات آن را به مردم و اعضای شورا ارائه دهد.به‌گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی در تذکر پیش از دستور خود با طرح این سؤال که چرا میدانی که دیوار به دیوار ایستگاه آتش‌نشانی است، آتش‌نشانان دیر مطلع شدند، گفت: اینکه یک ساختمان تاریخی سیستم اطفای حریق نداشته، جای سؤال است. همچنین باخبر شدیم که شهردار تهران دستور دادند که میدان حسن‌آباد بازسازی شود، اما باید علاوه بر جداره این میدان، اقدامات جدی‌تری در خصوص این میدان انجام شود.

واریز ماهانه حق‌التدریس‌ معلمان از مهرماه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا نباید حق‌التدریس‌ معلمان به‌صورت ماهانه واریز می‌شد تا شاهد بروز معوقات هفت‌ماهه در پرداخت نباشیم؟ گفت: بند کاف تبصره ۱۲ قانون بودجه از ابتدای سال ۹۸ اجرایی است و با آغاز سال تحصیلی از مهر، حق‌التدریس‌ها را نیز ماهانه پرداخت می‌کنیم.
علی اللهیار ترکمن، درباره حق‌التدریس معلمان که چندماهی است پرداخت آن به تعویق افتاده توضیحاتی ارائه و به ایسنا اظهار کرد: مطالباتی داریم که از سال ۹۷ منتقل شده است که ریز محاسبه و به سازمان برنامه و بودجه منتقل شده است و در حال رایزنی و پیگیری هستیم که بودجه آن زودتر تخصیص یابد.معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا نباید حق‌التدریس‌ها به‌صورت ماهانه واریز می‌شد؟ گفت: بند کاف تبصره ۱۲ قانون بودجه از ابتدای سال ۹۸ اجرایی است و با شروع سال تحصیلی از مهرماه حق التدریس‌ها را نیز ماهانه پرداخت می‌کنیم.اللهیار ترکمن با تأکید بر اینکه باید یکبار برای همیشه موارد معوقه حقوق فرهنگیان چه پرسنلی و چه غیرپرسنلی را شفاف و منظم کنیم و برای آن یک برنامه مالی و زمانی منظم داشته باشیم، عنوان کرد: از پاییز سال ۹۷ امکانی برای ثبت بدهی‌ها در سامانه‌ای در وزارت اقتصاد فراهم شد و تمام معوقات را در آن سامانه ثبت کردیم که البته قبل از حسابرسی توسط وزارت اقتصاد فرآیند پرداخت آن می‌تواند از سوی سازمان برنامه وبودجه شروع شود.

برچسب‌ها:

نظر شما