شناسهٔ خبر: 34237728 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

زنگنه: بنزین سهمیه‌بندی نمی‌شود

صاحب‌خبر -
وزیر نفت با اشاره به لزوم استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مرداد گفت: در این مرحله خبری از سهمیه بندی بنزین نیست و بیشتر به دنبال ساماندهی مصرف هستیم.

به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه که درحاشیه دومین جلسه هم اندیشی با وزرای سابق نفت سخن می گفت، همچنین اظهار داشت: کسانی که موفق به دریافت کارت سوخت نشدند، بعد از ۲۰ مرداد هم به مدت محدودی می توانند از کارت جایگاهداران برای سوختگیری استفاده کنند .

وی افزود: دومین جلسه هم اندیشی با دعوت از وزیران سابق نفت برگزار شد که چهار نفر از وزیران سابق آمدند.دراین جلسه رستم قاسمی، غلامحسین نوذری، سید کاظم وزیری هامانه و سید محمد غرضی حاضر وغلامرضا آقازاده و سید مسعود میرکاظمی غایب بودند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در این جلسه گزارشی از وضعیت بین المللی و داخلی صنعت نفت ارایه شد و آنها هم مسائل و حساسیت‌های خود را مطرح کردند، پشتیبانی وزرای سابق را مورد تاکید قرار داد و گفت: حساسیت صنعت نفت بالاست زیرا این صنعت در خط مقدم جنگ اقتصادی است و بعد از نفت هم بانک قرار دارد که باید بتواند پول نفت را دریافت کرده و برای خرید کالا اختصاص دهد.

وی با تشکر از وزرای سابقی که در این جلسه شرکت کردند، گفت: جلساتی هم با نخبگان سیاسی و اقتصادی داشته‌ایم تا از روند کار و صادرات نفت مطلع شوند.

زنگنه همچنین در مورد تأثیر توقیف نفتکش‌ها بر روند فروش نفت اظهار داشت: این موضوع هنوز بر فروش نفت اثر گذار نبوده با این حال از گذشته هم محدودیت‌هایی در بحث نفتکش‌ها داشتیم و آمریکا با علم به این موضوع به دنبال محدودیت‌های بیشتر است. وی با اظهار اینکه اینستکس بدون پول نفت اجرایی نمی‌شود، گفت: شیطنت‌های عربستان در اوپک حرف جدیدی نیست و این موضوع بحث محوری پر جنجالی در اجلاس گذشته اوپک بود و در نهایت خواسته ایران برای آسیب ندیدن تمامیت اوپک محقق شد.

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ کشوری نمی تواند جای نفت ایران را پر کند، تاکید کرد: کاهش تولید نفت ایران آسیبی به چاه ها نمی رساند، اما ممکن است بازگشت به حداکثر تولید زمان و هزینه بر باشد. به گفته زنگنه، بحث آزادی نفتکش توقیفی در جبل الطارق در جریان است.

وزیر نفت همچنین درحاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ ونمایشگاه ساخت داخل گفت: وزارت نفت برای بخش استارتاپ‌ها که ان شاء‌الله نیمه دوم امسال عملیاتی می‌شود، برنامه مفصلی دارد.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه اظهار کرد: دو دلیل برای بازدید از این نمایشگاه ها وجود داشت، نخست، مربوط به بخش رونق تولید با تمرکز بر بخش‌ ساخت تجهیزات و قطعات بود که نمونه بزرگ‌تر و کامل‌تر آن را در حوزه نمایشگاه نفت امسال که اردیبهشت برگزار شد، داشتیم و دلیل دیگر آن آشنایی بیشتر با استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها بود.

وی تصریح کرد: مقدمات مربوط به بخش استارتاپ‌ها هم‌اکنون در معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در حال آماده شدن است و زمین و امکانات آن هم تخصیص داده شده و در حال سازماندهی آن هستیم که کار بزرگی در حوزه «ری» است. در واقع مجموعه‌ای در منطقه عمومی ری به عنوان پارک فناوری و توسعه استارتاپ‌ها تاسیس می‌شود.وزیر نفت تاکید کرد: آشنایی بیشتر با فعالیت‌های مربوط به بخش استارتاپ و شتاب‌دهنده دیگر هدف من از بازدید امروز بود تا در این بخش تصمیم‌های درست و نتیجه‌بخشی داشته باشم.

برچسب‌ها:

نظر شما