شناسهٔ خبر: 34235346 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حضور مدیرعامل تامین اجتماعی در جلسه امروز کمیسیون بهداشت

71234

سخنگوی کمیسیون کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جزییات جلسه امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

اکبر ترکی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: این جلسه با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای ارائه گزارشی از وضعیت این سازمان و برنامه‌ها و چالش‌های پیش‌رو در سال ۹۸ تشکیل شد.

وی افزود: طبق گزارش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درآمد این سازمان هشت هزار میلیارد تومان و هزینه‌های آن ۹۱۰۰ میلیارد تومان است. این یعنی تقریبا تامین اجتماعی ۱۱۰۰ میلیارد تومان کسری دارد که بیشتر آن از طریق شرکت شستا تامین می‌شود.

ترکی ادامه داد: همچنین گزارشی داده شد که بدهی فعلی سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان است که این سازمان به تنهایی توان پرداخت آن را ندارد لذا مقرر شد که به نحوی بدهی سازمان تامین اجتماعی به داروخانه‌ها، مراکز درمانی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و خیریه‌ها ساماندهی شود که در ابتدا ۶۰ درصد پرداخت به صورت قطعی انجام شود و از پانزدهم ماه بعد، بعد از تحویل اسناد به سازمان تامین اجتماعی ۴۰ درصد باقی‌مانده از منابع دیگر تامین شده و با کمی تاخیر پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: طبق گزارش ارائه شده ۴۰ درصد بدهی باقی‌مانده سازمان تامین اجتماعی از طریق فروش املاک شستا تامین می‌شود البته بهتر است با فروش املاک شستا در هر استان بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و داروخانه‌های همان استان پرداخت شود. برای تامین منابع مالی مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی نباید به راحتی اموال و املاک متعلق به کارگران را با نام خصوصی‌سازی واگذار کرد. لازم است راه‌های مختلفی همچون امحال یا ادغام برخی شرکت‌ها در پیش گرفته شود.

ترکی همچنین گفت که در این جلسه نمایندگی از صنف داروسازان، داروخانه‌داران و بیمارستان‌های خیریه حضور داشته و از تاخیر در پرداخت معوقاتشان گلایه داشتند که رئیس سازمان تامین اجتماعی قول داد مطالبات آنها با رقم بیشتری پرداخت شود. همچنین با پیشنهاد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مقرر شد که صحبت‌هایی بین رئیس کمیسیون بهداشت با رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد که با اذن رهبری حدود پنج هزار میلیارد تومان در اختیار این سازمان برای پرداخت بدهی‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما