شناسهٔ خبر: 34231006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

فرهنگی در نطق میان‌دستور:

پروژه‌های آذربایجان، همچنان در انتظار تکمیل/ گزارش حادثه قطار تبریز-مشهد در هاله‌ای از ابهام

نماینده مردم تبریز گفت: از مسئولان و نمایندگان انتظار داریم با گذشت سه سال از حادثه قطار تبریز- مشهد گزارش ارسالی از کمیسیون عمران را قرائت کنند چرا این همه تعلل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، محمد حسین فرهنگی، در نشست علنی امروز (دوشنبه، 30 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: این روزها شاهد هستیم که کشورهای بانی و باعث عمده مشکلات کشور در برنامه های تولیدی تلویزیونی، رادیویی و تبلیغات گسترده رسانه ای خود از تورم و گرانی و از مشکلات مردم ایران ناراحت هستند و بساط غمگساری پهن کرده اند حال آنکه منشأ اکثر این مشکلات خودشان هستند، زبان حال آنها مثل معروف در زبان فارسی است که "خود می کشی و خود تعزیه می داری".

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس خطاب به دشمنان گفت: مدتی دست از سر ملت ما بردارید تا ببینید به چه افق های گسترده ای از توسعه و رفاه دسترسی می یابند که البته این مهم بامدیریتی انقلابی، موفق و کارآمد حاصل می شود.

چرا سطح عمومی قیمت ها کاهش نمی یابد

فرهنگی در ادامه نطق میان دستور خود بیان داشت: در جریان سوال از رئیس جمهور عرض کردم موضوع رکود تورمی را جدی بگیرید که آثار آن عمیق و دراز مدت است امروز برخی از آنها را مشاهده می کنیم، جالب آن است که دولت اقدامات پراکنده، غیر مفید و فسادزا را به برخی از اقدامات قانونی نظامند و سراسری ترجیح می دهد و بهانه های مختلفی برای آن عنوان می کند، منتظریم بدانیم چرا سطح عمومی قیمت ها را حداقل در کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی کاهش نمی دهند و چرا بنده ز تبصره 7 قانون بودجه را اجرا نمی کنند.

وی تاکید کرد: وزیری که مسئول کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی است خود به منتقد تبدیل شده است، زیر مجموعه های رها شده وزارت بهداشت مشغول کدام سوء استفاده ها هستند و چرا وزیر مانند دیگران صرفا انتقاد می کند.

 

نماینده مردم تبریز بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی تولید مسکن و تکمیل موارد گذشته، احداث راه ها و آزاد راه ها و خطوط راه آهن را جدی تر پیگیری کند، راه آهن تبریز-میانه به چه میزان دیگر شاهد تاخیر خواهد بود، آزاد راه سهند - تبریز تا چند سال دیگر قرار است به تاخیر بیافتد؟ چرا امورات در اختیار شرکت عمران شهر جدید سهند قرار نمی گیرد تا پروژه تکمیل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: خبر منتشر شده درباره بودجه صدا و سیما بسیار عجیب و حاکی از تخلف از مواد قانونی است از قرار اطلاع اصلاح شده اما در صورت تداوم مجلس باید تصمیمات اساسی اتخاذ کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: شهرداری تبریز نسبت به مناطق مختلف اهتمام لازم را داشته باشد چه معنا دارد خدمات موردنیاز در شهرک شهید بهشتی تبریز و شهرک اندیشه ارائه نشود آن هم به بهانه اینکه در گذشته احداث آنها توسط راه و شهرسازی انجام شده است، مردم ساکن دراین محلات چه تفاوتی با اهالی چند متر آن طرف تر دارند.

وی ادامه داد:چرا بازارچه های فروش محصولات برای ارائه خدمات به مردم شکل نمی گیرد، شهرستان اسکو جمعیتی در حد فرمانداری ویژه دارد چرا اقدام نمی شود؟ چرا کارهای نمایشی و تبلیغات بی حاصل اولویت پیدا کرده اند؟ بودجه موضوع جز 4 بند الف ماده 43 قانون برنامه ششم و بند پ آن در خصوص معادن به درستی عمل نمی شود.

فرهنگی اظهار داشت: طرحی که به عنوان تنظیم بخشی از مقررات اداری و مالی با پشتیبانی آموزش پرورش در مجلس مطرح است و کلیات آن به تصویب رسیده چرا نهایی نمی شود چرا این موضوع بسیار مهم که انتظار مطالبه فرهنگیان است این گونه به تاخیر می افتاد.

این نماینده مجلس ضمن تقدیر از برخی اقدامات بانک مرکزی در ارتباط با کنترل قیمت ارز  به بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و مسئولان بانکی کشور تذکر داد و گفت: چرا در مورد توسعه تولید و به کار گیری بیت کوین اقدام مناسبی وجود ندارد، تعداد ماینرها به تدریج کل کشور را درگیر می کند درصد قابل توجهی از کارخانجات، خطوط تولید خود را تعطیل کرده، بیت کوین هر کدام از آنها می تواند 30 ماینر را به کار اندازد که در حال حاضر 10 میلیون تومان ارزش دارد.

فرهنگی ادامه داد: مصرف برق ماینر های بسیار بالا بوده و فشار بسیاری به شبکه برق وارد می شود، بانک مرکزی در عمل کاری ندارد، هیچ دستگاهی در کشور نظارت کارآمدی ندارد، این فعالیت هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی کند، وزارت ارتباطات در این زمینه اقدام جدی ندارد، وزارت نیرو که مشغول فشار بر مردم و دریافت نجوم قبوض است دلش را به "لامپ اضافه خاموش" خوش کرده، چرا با مصرف برق سنگین بیت کوین کاری ندارد؟

این نماینده مجلس مطرح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و  مجموعه شورای پول اعتبار نسبت به این مهم بی تفاوت هستند، دراین پولشویی گسترده بین المللی FATF هم کاری ندارد، اگر خلاف است چرا اقدامی از سوی گمرک و ساز و کار امور مالیاتی و سایر مجموعه های مرتب انجام نمی گیرد، مشکلات ما با بانک مرکزی و شورای پول اعتبار فقط این موارد نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از مسئولان و نمایندگان انتظار داریم با گذشت سه سال از حادثه قطار تبریز- مشهد گزارش ارسالی از کمیسیون عمران را قرائت کنند چرا این همه تعلل می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما