شناسهٔ خبر: 34220273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور وزیر دادگستری ؛

بیست و ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برگزار شد

71429

بیست و ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک صبح امروز(یکشنبه) با حضور وزیر دادگستری در محل این وزارتخانه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با ارایه گزارشی از اقدامات چهارماهه این مرجع گفت: ما کارگروه حقوقی و قضایی را در مجتمع قضایی اطفال داشتیم و در بازدید از دادگاه و دادسرای اطفال و نوجوانان شاهد اقدامات بسیار موثری در این حوزه بودیم.

وی افزود: ما جلسه دیگری نیز در پلیس پیشگیری نیروی انتظامی داشتیم و با توجه به اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم حمایت از کودکان است اقدامات آنها ستودنی است؛ البته در این حوزه چالش هایی هم داریم. در جلسات مشکلات بررسی شد و نتایج خوبی داشت و باید اینگونه نشست ها را افزایش دهیم، ما یکسری نشست هایی را هم در دانشگاه علوم اجتماعی تهران شروع کردیم و یکسری از چالش ها از جمله تحول در کودکی در آن نشست مورد واکاوی قرار گرفت.

عباسی تصریح کرد: به همت دکتر رهامی نماینده حوزه علمیه  قم در اولین جلسه ای که در شورای هماهنگی در خدمت ایشان بودیم، یکسری نشست هایی را آغاز کردیم و نخستین نشست تخصصی آن در قم برگزار شد و دو موضوع در دستور کار ما بود که موضوع کودکی و بلوغ رشد کودکان بود و مورد بحث ما نیز بود. چالش هایی مثل ازدواج های زودهنگام را در این حوزه داریم که باید راهکاری برای آن در نظر گرفته شود.

عباسی افزود: ما سومین کنفرانس تخصصی حقوق کودک را در تبریز داشتیم و در استان تبریز افتتاح کلینیک حقوق کودک تبریز را برگزار کردیم و دومین مدرسه تابستانی حقوق کودک از ۵ تا ۷ شهریور ماه در تبریز برگزار می شود. در روزهای آتی نیز کنفرانس دیگری در ایلام با حضور وزیر دادگستری برگزار می شود. برگزاری این سلسله نشست ها در استان ها برای این است که ما احساس می کنیم برای حمایت از حقوق کودک همه باید به صحنه بیاییم.

عباسی افزود: برنامه دیگری با پیشنهاد اسکودا در دستور کار داریم زیرا ما وکلای حقوق کودک نداریم و در شهریور ماه مدرسه دیگری برای تربیت وکیل حقوق کودک برگزار می شود، همچنین پلیس کودک را در دستور کار داریم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: ما تفاهم نامه ای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امضا کردیم‌. همچنین بازدیدی از مرکز نگهداری کودکان کار در خیابان یاسر را داشتیم و قرار شده بود که تا آخر سال کودکان کار ساماندهی شوند که این کار انجام شد و مورد تاکید رییس جمهور و وزیر دادگستری بوده است.

وی افزود: ساماندهی کودکان کار باید با برنامه انجام شود، البته آیین نامه ای در این زمینه در دستور کار است ولی فکر نمی کنم زود به سرانجام برسد. بهتر است که سمن‌ها در این زمینه به صحنه بیایند.‌

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما