شناسهٔ خبر: 34216050 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

از سوی مرکز سنجش پزشکی؛

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی پزشکی امشب ۳۰ تیرماه به پایان می‌رسد

پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی تا پایان امشب ۳۰ تیرماه فرصت دارند برای انتخاب رشته به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی تا پایان امشب ۳۰ تیرماه ۹۸ فرصت دارند جهت انتخاب رشته خود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir مراجعه کنند.

ظرفیت رشته‌های مختلف در دوره‌های تخصصی و پژوهشی در ۶۴ رشته علوم پایه پزشکی و بهداشت، ۲ رشته دندانپزشکی و ۱۳ رشته داروسازی و رشته‌های دکتری پژوهشی از سوی سازمان سنجش آموزش پزشکی اعلام شد.

در ۷۸ رشته علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دوره‌های تخصصی، ظرفیت پذیرش یک هزار و ۴۰۶ نفر است. همچنین ظرفیت دکتری پژوهشی در این دوره ۳۷۴ نفر اعلام شد. در مجموع ظرفیت دکتری تخصصی گروه پزشکی سال ۹۸ تعداد یک هزار و ۷۸۰ نفر است.

از تعداد یک هزار و ۴۰۶ نفر ظرفیت این دوره تعداد ۸۳۴ نفر به ظرفیت گروه علوم پایه پزشکی به صورت عادی و ۳۱۵ نفر به صورت شهریه پرداز اختصاص یافت. همچنین در گروه داروسازی ۲۴۰ نفر و در گروه دندانپزشکی نیز ۱۷ نفر  به صورت ظرفیت عادی و شهریه پرداز جذب خواهند شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی فهرست دانشگاه‌های پذیرنده اولیه بوده و ممکن است در اعلام نهایی و حذف و اضافه، ظرفیت دانشگاه‌ها تغییراتی رخ دهد.

داوطلبان می بایست تا ۳۱ شهریور ماه ۹۸  فارغ التحصیل شوند. بنابراین کسانی که بعد از این تاریخ فارغ التحصیل خواهند شد به دلیل اینکه مجاز به شرکت در آزمون نبوده اند، از تکمیل فرم انتخاب رشته - محل خودداری کنند.

لازم به ذکر است، شیوه پذیرش در مقطع دکتری تخصصی ۵۰ درصد آزمون کتبی، ۲۰ درصد سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و ۳۰ درصد مصاحبه علمی است. شیوه پذیرش در مقطع دکتری پژوهشی نیز ۳۰ درصد آزمون کتبی، ۲۰ درصد سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، ۳۰ درصد مصاحبه علمی و ۲۰ درصد تهیه طرح واره است.

نظر شما