شناسهٔ خبر: 34212598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شعبه "موسسه محکم" در آق قلای استان گلستان کار خود را آغاز کرد

مشهد- ایرنا- شعبه "موسسه محکم" ویژه حمایت از کودکان دارای ناهنجاریهای مادرزادی در آق قلای استان گلستان به همت شورای مشارکت های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی به عنوان معین این شهرستان سیل زده روز شنبه کار خود را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا رئیس شورای مشارکت های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی گفت: شعبه موسسه محکم در بیمارستان "آل جلیل" شهرستان آق قلا با همکاری خیرین سلامت و با حضور دکتر صلاح الدین دلشاد مدیر عامل موسسه محکم و سایر مسئولان راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارشهای پزشکی تعداد ابتلا به ناهنجاریهای مادرزادی در آق قلا بسیار است افزود: کودکان مبتلا به ناهنجاریهای مادرزادی در این شهرستان در شعبه موسسه محکم پذیرش شده و برای درمان به بیمارستانهای گرگان، تهران و مشهد ارجاع داده می شوند.
وی اظهار داشت: پرداخت هزینه های جراحی، دارو و درمان و حمایت های مالی از جمله خدمات موسسه محکم به بیماران زیرپوشش است.
موسسه محکم به منظور حمایت از کودکان دارای ناهنجاریهای مادرزادی (نقص تکاملی بدو تولد) از سال ۱۳۸۴ با همکاری گروهی از استادان دانشگاههای علوم پزشکی در رشته های فوق تخصصی کودکان کار خود را در تهران آغاز کرد.
هم اکنون حدود ۳۳ شعبه موسسه محکم در سراسر کشور فعال است.
پنج هزار کودک دارای ناهنجاریهای مادرزادی از قبیل لب شکری، شکاف لب، ابهام جنسی و بسته بودن مقعد زیر پوشش خدمات رایگان موسسه محکم قرار دارند.

شهرستان آق قلا در شمال گرگان بهار امسال بر اثر طغیان "گرگان رود" به زیر آب رفت.

"شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت استان خراسان رضوی" در قالب تفاهمنامه ای به عنوان معین اقتصادی شهرستان آق قلا تعیین شد.

این شورا که اکنون بیش از هزار عضو دارد از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است.

۳۰۲۷/‏‬ ۶۰۵۳

برچسب‌ها:

نظر شما