شناسهٔ خبر: 34210013 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ادامه مسدود کردن حساب‌های ایرانی

توییتر باز هم برخی حساب‌های ایرانی را بست! ‏

توییتر در ادامه مسدود کردن حساب‌های ایرانی امروز حساب کاربری فارسی سه خبرگزاری را بست

صاحب‌خبر -

توییتر باز هم برخی حساب‌های ایرانی را بست! ‏به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ امروز چندین حساب کاربری فارسی از افراد حقیقی و حقوقی، از جمله حساب سه خبرگزاری «ایرنا»، «باشگاه خبرنگاران» و «مهر» در توئیتر ⁧به تعلیق در آمده و از دسترس خارج شده اند.
خبر‌ها حکایت از آن دارد که این روند برای حساب‌های فارسی زبان همچنان ادامه دارد.

تعلیق ­حساب توییتر باشگاه خبرنگاران جوان
بسیاری از حساب‌های کاربری در شبکه اجتماعی توییتر از جمله صفحه باشگاه خبرنگاران جوان از دیشب به حالت تعلیق درآمده‌اند.
از دیشب و پس از توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز حساب کاربری باشگاه خبرنگاران جوان و تعداد دیگری از صفحات کاربران فضای مجازی تعلیق شد.
صبح امروز تعدادی از کاربران فضای مجازی با انتشار پست‌هایی از تعلیق شدن (ساسپند) برخی از حساب‌های کاربری انقلابی خبر دادند. صاحبان این حساب‌ها اغلب در مسیر آتش به اختیار عمل می‌کردند و دغدغه‌های انقلابی خود را به اشتراک می‌گذاشتند.
طبق قوانین منتشرشده توسط توییتر حساب کاربری کاربران فضای مجازی به دلایل مختلفی مثل نژادپرستی و محتوای خشن و… پس از گزارش به توییتر، بررسی و پس از اثبات دلیل، تعلیق (ساسپند) می‌شود.
بررسی پست‌هایی که از حساب‌های کاربری مسدود شده منتشر شده است نشان می‌دهد هیچ نشانه‌ای از خشونت یا محتوای خشن و نژادپرستانه در آن‌ها دیده نمی‌شود و تعلیق آن‌ها با اهدافی خاص و مغرضانه صورت گرفته است. در این بین حساب کاربری چند خبرگزاری داخلی از جمله باشگاه خبرنگاران جوان که هدفی جز انتشار اطلاعات و اخبار نداشتند، تعلیق شده است.

تعلیق دو حساب کاربری خبرگزاری مهر در توییتر از دیشب
همزمان با انتشار اخبار مرتبط با توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز، دو حساب کاربری خبرگزاری مهر در توییتر، به دلایل نامعلومی از دسترس خارج شده است.
از دیشب و پس از انتشار اخبار مرتبط با توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز، حساب کاربری خبرگزاری مهر به نشانی: Twitter.com/‌‎MehrNews_FA و چند حساب کاربری دیگر فارسی‌زبان به حالت تعلیق در آمد.
از سوی دیگر حساب کاربری مهر دیپلماسی که به بازنشر تحلیل‌های و مصاحبه‌های خبرگزاری مهر در حوزه بین‌الملل و سیاست خارجی به نشانی Twitter.com/MehrDiplomacy می‌پرداخت نیز از دسترس خارج شده است.
این چندمین بار است که توئیتر برخی از حساب‌های کاربری فارسی‌زبان از جمله حساب کاربری ریحانه (وابسته به دفتر و حفظ نشر آثار رهبرانقلاب)، باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر رائفی پور و… را از دسترس خارج می‌کند.
تیم مدیریتی توئیتر هنوز درباره این رفتار غیر قانونی خود، هیچ توضیحاتی ارائه نکرده و به مکاتبات خبرنگار مهر نیز پاسخی نداده است.

بسته شدن صفحه توئیتری به دلیل حمایت از منافع ملی
رئیس باشگاه خبرنگاران جوان گفت: توئیتر در حال بررسی دلایل بسته شدن صفحه توئیتری باشگاه خبرنگاران جوان است.
عباس هنرمند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت حساب توئیتری این رسانه گفت: به دنبال غیر فعال شدن صفحه توئیتری ما در فضای مجازی مکاتبه ایمیلی با توئیتر داشتیم و آن‌ها به ما گفتند در حال بررسی این اتفاق هستند.
وی افزود: شاید روند بررسی و پاسخ دهی توییتر ۳ تا ۵ روز طول بکشد.
هنرمند درباره دلیل این اتفاق گفت: حدس می‌زنم این اتفاق به دنبال انتشار اخبار توقیف نفتکش انگلیس افتاده است.
وی ادامه داد: پس از این اتفاق تعدادی از صفحات رسانه‌های فارسی زبان بسته شد و گمان می‌کنم ما هم دچار همین مسأله شده ایم.

 

نظر شما