شناسهٔ خبر: 34209804 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هانت خواستار اقدام عملی ایران برای کاهش تنش ها شد

لندن – ایرنا – «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس در گفت وگو با همتای ایرانی خود ضمن ابراز ناخرسندی از توقیف نفتکش «استنا ایمپرو» در تنگه هرمز خواستار اقدام عملی ایران برای کاهش تنش ها شد.

صاحب‌خبر -

هانت با انتشار پیامی در توییتر نوشت که با وزیر خارجه ایران صحبت کرده و ناخرسندی خود را ابراز کردم چون شنبه گذشته به من اطمینان داده شده بود که ایران خواهان کاهش تنش ها است اما برخلاف آن عمل شد.
وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه کشتیرانی انگلیس بایستی محافظت شود مدعی شد: اگر خواهان حل اوضاع هستیم باید اقدام عملی صورت دهیم.
جمعه شب گذشته یک نفتکش انگلیسی به خاطر رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی در تنگه هرمز از سوی سپاه توقیف شد.
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه با تأیید این خبر اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «stena impero» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
این اطلاعیه می افزاید: نفتکش مذکور پس از توقیف، به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.
شرکت «استنا ایمپرو» نیز با تأیید توقیف نفتکش این شرکت در اطلاعیه ای اعلام کرد که نفتکش مذکور به همراه ۲۳ خدمه آن توسط سپاه توقیف شده است.
در پی این تحولات اعضای دولت انگلیس بامداد امروز درباره توقیف نفتکش این کشور تشکیل جلسه داده و در نتیجه آن به کشتی های انگلیس توصیه شد موقتاً از تنگه هرمز تردد نکنند.
 جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس پیش از برگزاری نشست اضطراری دولت گفت: تلاش می کنیم، از راه های دیپلماتیک، بحران با ایران را حل و فصل کنیم.

نظر شما