شناسهٔ خبر: 34207161 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ۲۰ سال گذشته؛

بی ثباتی مدیریت؛ مشکل کاراته

رئیس فدراسیون کاراته: بی ثباتی مدیریتی کاراته در ۲۰ سال گذشته، باعث بروز مشکلات این رشته است

صاحب‌خبر -

سیدحسن طباطبایی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره محرومیت امیر مهدیزاده از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: اینکه چه کسی مقصر است را بعدا بررسی می‌کنیم، اما قطعا مهدیزاده بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا با جریمه ۱۰ هزار دلاری و یک سال محرومیت روبرو شده بود.

 وعده شفاهی داده بودند 

وی افزود: برای این محرومیت فدراسیون وقت رایزنی می‌کند و مبلغ جریمه را به هزار دلار کاهش می‌دهد، اما یک سال محرومیت همچنان باقی بود. در آن زمان مسئولان فدراسیون برای برطرف شدن محرومیت یک ساله مهدیزاده وعده شفاهی از مسئولان آسیایی می‌گیرند که متاسفانه این وعده در رقابت‌های ازبکستان عملی نشد.

 جریمه را پرداخت کردیم 

رئیس فدراسیون کاراته گفت: در تاشکند به محض آنکه مطلع شدیم مهدیزاده همچنان محروم است، اقدام کردیم و جریمه را پرداخت کردیم، اما رئیس آسیا تغییر کرده بود و آن‌ها پاسخ روشنی به ما ندادند.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولان قبلی فدراسیون به نوعی در این محرومیت مقصر هستند، افزود: نمی‌توان گفت که فرجی و آشوری مقصر بودند و نیتی داشته اند، بلکه به آن‌ها هم قول شفاهی دادند و آن‌ها هم اعتماد کرده بودند.

طباطبایی گفت: اگر از قبل می‌دانستیم، محرومیت مهدیزاده بخشیده نشده است، هرگز او را اعزام نمی‌کردیم و این فرصت را در اختیار جوان دیگری می‌گذاشتیم.

 مشکل کاراته بی ثباتی مدیریتی است 

وی با بیان اینکه موضوع محرومیت کاراته کای ایران باید در فرصت مناسب آسیب شناسی شود، افزود: بحث بین الملل و نداشتن کرسی‌های مختلف یکی از مشکلات کاراته است و آن هم به نبود ثبات مدیریت در این رشته برمی گردد در حالیکه کاراته ایران ظرفیت بالایی دارد. حدود ۲۰ سال است که رئیس فدراسیونی از ایران در ۲ کنگره شرکت نکرده است و مسئولان آسیایی و جهانی در هر کنگره با افراد مختلفی از ایران به عنوان رئیس فدراسیون آشنا می‌شوند.

 محرومیت مهدیزاده اثر منفی روی تیم داشت 

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص نتایج بانوان کاراته کا در ازبکستان گفت: هر ۲ تیم مردان و بانوان در ازبکستان خوب کار کرده اند، اما اتفاقی که برای مهدیزاده رخ داد روی روحیه تیم اثر منفی گذاشت. تیم یک دستی داریم، اما این موضوع باعث شد کمی نتایج خوبی کسب نکنیم.

وی افزود: بانوان خیلی خوب عمل کردند و فراموش نکنیم تیم ما برای کسب سهمیه المپیک هر ماه در مسابقات مختلفی حضور دارد و ورزشکاران فشار خیلی زیادی را تحمل می‌کنند امیدواریم که در مسیر المپیک شرایط را بهینه‌تر کنیم.

امیر مهدیزاده کاراته کای ایران در وزن ۶۷- کیلوگرم با توجه به خارج کردن مدال از گردنش در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، اجازه بازی در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا در تاشکند ازبکستان را دریافت نکرد و اتحادیه کاراته آسیا برخلاف وعده قبلی اعلام کرد که او همچنان محروم است.

نظر شما