به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش،سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در نشست خبری که به طور مشترک با محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، به «هوشمندسازی مدارس طبق ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: «اگر به دنبال کشور الکترونیک و توسعهیافته هستیم باید به مدرسه به عنوان کانون تحول و توسعه، مدرسه یه عنوان موسسه تحولآفرین و معلمان به عنوان کارگزاران تحول توجه کنیم.»
او ادامه داد: «اکنون ۲۲ درصد مدارس ما هوشمند هستند و ۷۷ هزار مدرسه ما به نوعی به خدمات اینترنتی متصلاند ولی باید این رقم افزایش یابد.»
سرپرست وزارت آموزش و پرورش به کارکردهای مثبت هوشمندسازی و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: «این امر فعالیتهای کیفی را تقویت و بسترهای آموزش را به طور ساده و دقیق فراهم میکند. در این راه حتما از بخش خصوصی و همچنین خیران استفاده میکنیم.»
حسینی استقرار عدالت اجتماعی را یکی از کارکردهای هوشنمدسازی مدارس دانست و گفت: «از امروز تلاش جدی خود را برای عمل به مفاد تفاهمنامهای که با وزارت ارتباطات منعقد شده است، آغاز میکنیم. در این تفاهمنامه مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و حاشیه شهرها و روستاها هوشمند میشوند.»
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره خصوصیسازی و نقش آن در هوشمندسازی مدارس گفت: « باید برای جامعه توضیح دهیم که بین خصوصیسازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تفاوت وجود دارد. بخش خصوصی نقشی در محتواسازی برای آموزش و پرورش ندارد. ما برای هوشمندسازی قطعا باید از همه ظرفیتها ازجمله بخش خصوصی، حاکمیت و دولت استفاده کنیم.
حسینی از الکترونیکی شدن کارنامه و پرونده سلامت و بهداشت دانش آموزان از اول مهر خبر داد و گفت: « از این امکان در مدارسی که بسترهای الکترونیک آنها فراهم است، بهرهبرداریخواهد شد.»
او ادامه داد: هدف از هوشمندسازی خلوت کردن مدارسی است که به لحاظ فعالیتهای مختلف سرشان شلوغ است. ما از این طریق قصد خلوت کردن سر مدارس و ارتقا آموزش کیفی و تعاملی را داریم.»
حسینی درباره تعداد مدارس هوشمند گفت : « ما ۱۲ هزار محتوای آموزشی هوشمند را تولید کردهایم. بیش از ۱۲۲ هزار کلاس درس ما هوشمندسازی شدهاند و تخته هوشمند در کلاسها وجود دارد. البته نرخ برخورداری از امکانات فناورانه متفاوت است، در برخی مناطق به ازای هر صد دانش آموز ۷ کامپیوتر داریم اما در برخی مناطق به ازای هر صد دانش آموز نیم کامپیوتر وجود دارد.»
نظر شما