شناسهٔ خبر: 34205634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر تلاش برای پاکسازی آذربایجان شرقی از اعتیاد

استاندار آذربایجان شرقی حمایت و تلاش همه دستگاه های اجرایی ذیربط برای پاک شدن استان از اعتیاد را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پورمحمدی امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت : در شهر تبریز که علاوه بر شهر بدون گدا ، به عنوان شهر بدون معتاد متجاهر نیز شناخته شده است باید همه دستگاه های اجرایی دست به دست هم بدهند و برای تحقق این مهم و جامعه عاری از اعتیاد ، بیش از پیش تلاش کنند .
وی با اشاره به اینکه علت اصلی بازگشت معتادان به اعتیاد ، حمایت نشدن از طرف جامعه و و بیکاری است ، افزود : بهترین حمایت از پاک شدگان اعتیاد ، اشتغال این افراد است که باید به همه واحدهای اداری و فعالان اقتصادی ابلاغ شود تا با خرید تولیدات و محصولات از این افراد و یا ایجاد فرصت شغلی ، برای بازگشت آنها به آغوش خانواده و زندگی عادی ، از آنها حمایت کنند.
وی با بیان اینکه عدم پذیرش معتادان بهبودیافته در جامعه و حتی خانواده، باعث بازگشت آنان به سوی اعتیاد می‌شود، افزود: نهادهای مسئول با اتخاذ تصمیمات مناسب علمی و فرهنگ‌سازی، زمینه پذیرش افراد بهبودیافته در بخش‌های مختلف جامعه را فراهم کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: در سایه تلاش مسئولان عرصه مبارزه با مواد مخدر، مرکز ماده 16 به یکی از افتخارات ملی استان تبدیل شده و نهادهای مسئول باید روز به روز برای تقویت این مرکز تلاش کنند.
وی با اشاره به ضرورت تلاش در جهت تقویت این مرکز، بر تسریع در راه‌اندازی بخش بانوان آن نیز تأکید کرد.

وی ادامه داد: همه موفقیت‌های مربوط به کشف مواد مخدر در حالی به دست آمده که به دلیل نبود امکانات و تجهیزات لازم، امکان نظارت بر همه رفت‌وآمدهای ترانزیتی وجود نداشته و لازم است نواقص موجود رفع شود.

پورمحمدی همچنین تأکید کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت‌های اساسی مدیریت ارشد استان است و باید همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به این مهم، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه درباره تکمیل و تجهیز بخش بانوان مرکز ماده 16 گفت: بهزیستی اقداماتی را در این راستا آغاز کرده است و برای اجرا موانعی دارد که باید با همکاری بین‌بخشی حل شود.

استاد رحیمی با بیان اینکه در برنامه توسعه ششم برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دستورالعمل‌ها و سندهایی طراحی شده است، گفت: این اسناد به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود تا همه دستگاه‌ها هدفمند و در یک راستا گام بردارند.

 

 

نظر شما