شناسهٔ خبر: 34204707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

آغاز مرحله دوم عملیات «اراده پیروزی» با حضور حشدشعبی

ارتش عراق با حضور نیروهای حشدالشعبی مرحله دوم عملیات «اراده پیروزی» را برای پاک‌سازی عناصر داعش آغاز کرد.

صاحب‌خبر -
ارتش عراق با حضور نیروهای حشدالشعبی مرحله دوم عملیات «اراده پیروزی» را برای پاک‌سازی عناصر داعش آغاز کرد.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، فرماندهی عملیات مشترک عراق از تداوم عملیات برای پاکسازی مناطق مختلف این کشور از وجود تروریست‌های داعش خبر داد.
 
«عبدالامیر رشید یارالله» جانشین فرمانده این عملیات  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و نظارت فرماندهی عملیات مشترک، مرحله دوم عملیات «اراده پیروزی» آغاز شد.
 
یار الله تأکید کرد که مرحله نخست عملیات اراده پیروزی به اهداف خود با دقت و موفقیت دست یافته است.
 
شبکه خبری «السومریه» به نقل از این فرمانده عراقی گزارش داد که مرحله دوم اراده پیروزی برای «تقویت امنیت و ثبات در مناطق شمالی بغداد و مناطق اطراف آن در استان‌های دیاله، صلاح الدین و الانبار» است.
 
در این بیانیه تأکید شده است، در عملیات مذکور، گروه‌های فرماندهی عملیات بغداد، فرماندهی عملیات دیاله، سامرا، الانبار، ریاست پلیس فدرال، لشکر واکنش سریع، گروه‌های لشکر زرهی نهم، الحشد الشعبی و هنگ نیروهای رنجر، اداره عملیات وابسته به ستاد مشترک ارتش و هنگ مأموریتهای خاص وابسته به سازمان اطلاعات نظامی شرکت دارند.
 
طبق آنچه در این بیانیه آمده، در جریان این عملیات، نیروی هوایی عراق و ائتلاف بین‌المللی نیز نقش پوششی را ایفا خواهند کرد.
 
نظارت نخست وزیر عراق و نائب رئیس الحشد بر عملیات
 
خبرگزاری عراق (واع) گزارش داد که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر، «ابو مهدی المهندس» نائب رئیس الحشد و وزرای دفاع و کشور عراق، مسئولیت نظارت بر این عملیات را بر عهده دارند.
 
نیروهای امنیتی عراق نیز همزمان با آغاز این عملیات، تمامی ورودی‌های شهرستان «الطارمیه» را بستند.
 
یک منبع امنیتی اعلام کرد که هیچ کس اجازه ورود یا خروج به الطارمیه را دارد، مگر در موارد خاص.
 
الطارمیه یکی از شش شهرستان اطراف بغداد است که «کمربند بغداد» نام دارد. این منطقه، نقطه ارتباطی بین استان‌های صلاح الدین، بغداد، دیاله و الانبار است.
 
مسئولان عراقی می‌گویند که عملیات اراده پیروزی از بزرگ‌ترین عملیات نظامی از زمان آزادسازی عراق از چنگ داعش محسوب می‌شود.
 
فرماندهی عملیات مشترک عراق، 16 تیر ماه جاری از آغاز عملیات اراده پیروزی برای پاکسازی سه منطقه محصور میان سه استان در غرب عراق خبر داد.
 
هدف از مرحله نخست اراده پیروزی، پاکسازی مناطق مشترک میان سه استان صلاح الدین، نینوی و الانبار تا مرز عراق با سوریه بود که محقق شد.
 
مرحله نخست این عملیات، با هدف پاکسازی 30 هزار کیلومتر از مناطق بیابانی که سه استان آزاد شده الانبار، صلاح‌الدین و نینوا را به هم متصل می‌کند، صورت گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما