شناسهٔ خبر: 34200357 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولین کاروان عتبات دانشگاهیان وارد کربلای معلی شد

تهران- ایرنا- با ورود یک کاروان از دانشجویان استان خراسان رضوی و استقبال مسئولان، کربلای معلی میزبان اولین گروه از کاروان های عتبات دانشگاهیان در بیست و یکمین دوره اعزام ها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ستاد عتبات دانشگاهیان، مراسم استقبال از اولین کاروان دانشگاهیان شامل ۴۰ نفر از اعضای جامعه علمی کشور، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، حجت الاسلام والمسلمین حسین بهجتی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، میر مسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و جمعی از مسئولان سازمان حج و زیارت و ستاد عملیات شمسا، در هتل محل استقرار دانشگاهیان در کربلای معلی برگزار شد.

در این مراسم، مسئولان حاضر، با اهدای گل به زائرین دانشجو خوش آمد گفتند و با چای، شیرینی و شکلات از آنها پذیرایی کردند. برنامه‌های فرهنگی «سلام اول»، «زیارت مرقدحربن یزید ریاحی»، همایش «احلی من العسل» و «وداع» از جمله برنامه‌های فرهنگی است که ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای حضور کاروان های دانشگاهی در مدت اقامت آنها در کربلای معلی در نظر گرفته است. همچنین این کاروان سه شب در کربلا، سه شب در نجف و یک شب در کاظمین مستقر می شود.

طبق اعلام رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان امسال ۶۳ هزار نفر در بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان ثبت نام کردند که ۱۳ هزار نفر از آنها در قالب ۳۵۰ کاروان به عتبات اعزام می شوند. عملیات اجرایی اعزام دانشگاهیان به عتبات از ۲۷ تیر شروع شده و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

نظر شما