شناسهٔ خبر: 34198726 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امضا تفاهم نامه بین وزارت کار و اقتصاد برای جلوگیری از فرار مالیاتی

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت:امروز تفاهم نامه‌ای با وزارت کار به منظور شکل گیری نظام الکترونیکی و مالیاتی کشور برای جلوگیری از فرار مالیاتی امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در نشست خبری آیین امضا تفاهم نامه تبادل داده و اطلاعات بین وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز شاهد امضا تفاهم نامه با وزارت کار به منظور ایجاد نظام الکترونیکی و مالیاتی کشور بودیم، چراکه برای افزایش درآمد مالیاتی باید پایه‌ها مالیاتی کشور افزایش و راه‌های فرار را مسدود کنیم.

دژپسند گفت: از زوایای مختلف به موضوع فرار مالیاتی پرداخته شده و در برنامه‌های آینده برای شکل گیری اقتصاد هوشمند برنامه داریم و باید از اقتصاد مقاوم به سمت اقتصاد هوشمند برویم؛ همچنین باید از سیستم الکترونیکی نیز فراتر رویم و به نظام بانک داری هوشمند و بازار سرمایه هوشنمد دست یابیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: درشرایط موجود کسب مجوز خیلی نباید زمان طولانی طی کند و در چهار چوب پنجره الکترونیک انجام شود، با همکاری دستگاه‌های ذی ربط این امر اتفاق می‌افتد؛ همچنین دستگاهی که توانستیم باهم همکاری خوبی داشته باشیم وزارت کار است که با آمادگی کامل مراحل را طی کردیم و این همکاری در مراحل اولیه باقی نمی‌ماند وقتی این مراحل طی شد اجرای آن نیز صورت می‌گیرد.

وی افزود: به صورت مستمر پیگیر همکاری با دیگر وزارتخانه‌ها برای گسترش الکترونیکی شدن تمامی امور تا پایان دولت دوازدهم هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما