شناسهٔ خبر: 34198688 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس سازمان حج و زیارت؛

ورود بيش از 30 هزار حاجي ايراني به سرزمين وحي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- علیرضا رشیدیان : تاکنون بیش از 30 هزار و هشتصد زائر ایرانی وارد عربستان شده اند که بیش از 18 هزار نفر آنها در مکه مکرمه استقرار یافته اند.
به گزارش آریا؛ رئیس سازمان حج و زیارت از ورود بیش از 30 هزار حاجی ایرانی به سرزمین وحی تا ظهر پنجشنبه خبر داد.
علیرضا رشیدیان درباره وضعیت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی گفت : تاکنون بیش از 30 هزار و هشتصد زائر ایرانی وارد عربستان شده اند که بیش از 9 هزار نفر انها در شهر مدینه منوره و بیش از 18 هزار نفر نیز در مکه مکرمه استقرار یافته اند.
وی با اشاره به نقص فنی بوجود امده برای یکی از هواپیماها در فرودگاه ساری که قرار بود گروهی از حجاج را به عربستان منتقل کند خاطر نشان کرد که با تلاش های متخصصان سازمان هواپیمایی با وجود تحریم های ظالمانه ، نقص این هواپیما به سرعت برطرف شد و روز پنجشنبه وارد عربستان شد.
رشیدیان تصریح کرد که متوسط تاخیر پرواز های حجاج ایرانی تا به امروز حدود 21 دقیقه است که رقم بسیار پایینی است.همچنین تاکنون هیچ گونه حادثه ای برای حجاج ایرانی رخ نداده است .
رئیس سازمان حج و زیارت درباره برنامه ادامه ورود حجاج ایرانی گفت: ورود حجاج ایرانی به عربستان تا نیمه مرداد ماه ادامه خواهد یافت .همچنین پرواز های بازگشت حجاج به ایران براساس برنامه پروازی تهیه شده توسط دولت عربستان از 16 ذی حجه اغاز و تا 8 محرم الحرام ادامه خواهد یافت.
وی افزود درصورتیکه بتوانیم موافقت عربستان برای شرکت تعداد بیشتری از هواپیماهای کشورمان برای انتقال حجاج به کشورمان را به دست بیاوریم دوره زمانی انتقال تمامی حجاج ایرانی به کشور کوتاه تر خواهد شد.
برگزاری مراسم پرفیض دعای ندبه در سرزمین وحی
دومین مراسم پرفیض دعای ندبه زائران ایرانی در جوار حرم مطهر پیامبر اسلام (ص) و ائمه بقیع (علیهم السلام) صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.
این مراسم نورانی و باشکوه که با حضور زائران ایرانی و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در هتل موفنبیک مدینه برگزار شد، حال و هوای معنوی ویژه ای داشت و زائران کشورمان از شهرهای مختلف با نوای مداح اهل بیت حاج علی فراهانی دعای ندبه را در شهر پیامبر(ص) زمزمه کردند.
زائران بارگاه شریف نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه مظلوم بقیع (علیهم السلام) همچنین برای سلامتی و فرج حضرت صاحب الامر و الزمان (عج) دعا و برآورده شدن حاجات و سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری را از خداوند منان خواستار شدند.
زائران همچنین در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین نواب از تسهیلات و خدمت رسانی دست اندرکاران حج به ضیوف الرحمان، تشکر کردند.نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با پدر محمد امین کریمیان روحانی شهید مدافع حرم ،که از بابلسر به سرزمین وحی مشرف شده ، عزت و کرامت ایران درمنطقه را مرهون رشادت و جان فشانی های این شهدا دانست.
شایان ذکر است جمعی از زائران حاضر در دعای ندبه امشب در مسجد شجره محرم می شوند و مدینه را برای انجام مناسک حج در مکه مکرمه، ترک خواهند کرد.

نظر شما