شناسهٔ خبر: 34192359 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در صورت نخست‌وزیری «بوریس جانسون» احتمال تعویق برکسیت وجود دارد

در شرایطی که «بوریس جانسون» به عنوان نخست‌وزیر انگلیس انتخاب شود، بروکسل به وی پیشنهاد خواهد کرد تا تاریخ برکسیتِ سخت را به تعویق بیاندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت مقامات بروکسل در حال آماده شدن برای پیشنهاد تعویق «برکسیت» به بوریس جانسون هستند. بر این اساس بروکسل به جانسون پیشنهاد خواهد کرد تا تاریخ برکسیت سخت (برکسیت بدون توافق با اتحادیه اروپا) به بعد از سی و یکم اکتبر موکول شود.

«بوریس جانسون» می‌تواند جانشین ترزا می‌ شده و به عنوان نخست‌وزیر انگلیس وارد خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ شود. روزنامه گاردین به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی نوشت: «این پیشنهاد یک گزارش فنی را شامل می‌شود که هدف آن ایجاد مانع بر سر راه بوریس (جانسون) در "برکسیت سخت" و قرار دادن وی در وضعیت سیاسی دشوار است تا زمان برای به دست آوردن یک توافق فراهم شود.»

بوریس جانسون که ۵۴ سال سن دارد، از چهره‌های شناخته شده کارزار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است که در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی به دنبال انتقاد از مواضع «ترزا می» در مذاکرات برکسیت، از سمت وزارت امور خارجه این کشور استعفا کرد. او به عنوان نخستین فرد اعلام کرد که وارد رقابت برای جانشینی «ترزا می» خواهد شد. محبوبیت بوریس جانسون در میان هواداران حزب محافظه‌کار بسیار بالا است، به نحوی که در اولین مرحله از رای‌گیری برای تعیین جانشین «ترزا می» در جایگاه رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس، شهردار پیشین لندن و وزیر خارجه سابق انگلیس بیشترین رای را آورد. او توانست در اولین دور، رای ۱۱۴ نماینده محافظه‌کار را به دست آورد، این در حالی است که «جرمی هانت» تنها رقیب اصلی او موفق به کسب ۴۳ رای شد.

با این حال بسیاری از اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس درباره این که او فرد مناسبی برای پست نخست‌وزیری است یا نه تردید دارند؛ چرا که او گاف‌هایی زیادی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایش می‌دهد. جانسون در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) تا ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۵) شهردار لندن بود. رای بالای جانسون که حامی سرسخت «برکسیتِ سخت»، یعنی خروج انگلیس بدون توافق با اتحادیه اروپا است، می‌تواند چشم‌انداز بحران خروج این کشور از اتحادیه اروپا را بیش از پیش روشن‌تر کند.

انتهای پیام/

نظر شما