شناسهٔ خبر: 34189080 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعزام زائران به عربستان تا نیمه مرداد پایان می یابد/ گفت وگو برای از سرگیری عمره مفرده

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برنامه ورود و خروج زائران ایرانی به عربستان گفت: پروازهای رفت حجاج کشورمان تا نیمه مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت اظهارداشت: پروازهای بازگشت زائران ایرانی بر اساس برنامه پروازی که عربستان به ما داده است، از ۱۶ ذی الحجه آغاز خواهد شد و تا هشتم محرم ادامه می یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته و در صورت موافقت دولت و سازمان هواپیمایی عربستان با بکارگیری تعداد هواپیمای بیشتر از شرکتهای هواپیمایی کشورمان، روند بازگشت زائران سرعت بگیرد و در نتیجه مدت زمان اقامت حجاج در این کشور کاهش یابد. 

رشیدیان همچنین از تلاش کارکنان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عملیات انتقال زائران کشورمان به دو فرودگاه مدینه و جده تقدیر کرد و گفت: سرعت عمل و توانمندی متخصصان و کارکنان این شرکت در بازگرداندن یک فروند هواپیمای هما که آسیب دیده بود مثال زدنی و بی نظیر بود.

وی گفت: یک فروند هواپیمای شرکت هما در حین حرکت روی زمین در فرودگاه شهر ساری از ناحیه بال آسیب دید که این اتفاق در روند اعزام حجاج نگران کننده بود ولی عزیزانمان در هواپیمایی جمهوری اسلامی با سرعت عمل مثال‌زدنی و بی‌نظیر، پنج شنبه (دیروز) این هواپیما را به عملیات رفت بازگرداندند که زائرین را به عربستان منتقل کرد. 

رشیدیان افزود: این حرکت جهادی و توانمندی مدیران و متخصصان کشورمان و پرسنل فنی هواپیمایی جمهوری اسلامی قابل تقدیر و تشکر است و آنها علی رغم تحریم‌ و محاصره اقتصادی ظالمانه علیه ملت ایران، توانستند در حوزه پرواز مسئولیت شان را به خوبی انجام دهند. 

وی ابراز امیدواری کرد: این مدیریت خوب تا پایان پروازهای رفت و برگشت زائران ادامه پیدا کند.
رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید براینکه تاکنون هیچ حادثه و مشکل خاصی برای زائران  ایرانی گزارش نشده است، اظهار داشت: وضعیت همه زائران در مکه و مدینه خوب است. 

رشیدیان در پاسخ به  خبرنگاری که در خصوص احتمال از سرگیری سفرهای عمره مفرده سوال کرد، اظهار داشت: تاکنون مذاکره ای در این رابطه صورت نگرفته است. اما احتمالا در مکه مکرمه راجع به این موضوع گفتگوهایی با طرف عربستانی انجام شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما