شناسهٔ خبر: 34184805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه رشت: دولت انگلیس منتظر پاسخ کوبنده‌ ما باشد

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت‌: دولت انگلیس در طی این سال‌ها اقدامات شوم بسیاری بر علیه ایران انجام داده که یکی از آنها توقیف نفتکش ایرانی است و باید منتظر پاسخ کوبنده ایران باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: محبت به فرزند از روزهای آغازین زندگی از سوی پدر و مادر بسیار تاثیرگذار است اما این محبت چندین شرط دارد که یکی از آنها این است که محبت نباید از حد اعتدال خارج شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به برخی محبت‌های غیرمعقول از سوی والدین خاطرنشان کرد: اگر فرزندان از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی از پدر و مادر خود محبت غیرمعقول ببینند موجب می‌شود که در آینده از آسیب‌های اجتماعی ایمن نباشند.

آیت‌الله فلاحتی ابراز داشت: محبت غیرمعقول به فرزند موجب می‌شود تا آنان در آینده در برابر هر کنشی واکنش نشان دهند، ظرفیت انتقاد نداشته باشند و همیشه به دنبال این باشند که عده‌ای از آنان چاپلوسی کرده و این افراد نمی‌توانند سختی‌های زندگی را تحمل کنند.

امام جمعه رشت افزود: امام علی(ع) فرمودند که محبت افراطی و غیرمعقول از سوی پدر و مادر سبب می‌شود تا فرزندان از خودراضی تربیت شده و بزرگ شوند و فردی که از خودراضی باشد دشمنانش هم زیاد می‌شود.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به شرط دوم محبت اظهار داشت: شرط دوم محبت این است که پدر و مادر، فرزندان را با یک دید و مساوی بنگرند و یکی از فرزندان را بر دیگری ترجیح ندهند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از مناطق استان گیلان پدران بخشی از اموال خود را به یکی از فرزندان خود می‌بخشند یا می‌فروشند در صورتی که حق دیگران را نباید ضایع کنند و تنها به بخش حقوقی قضیه نگاه نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که پدر و مادر دارای مسکن بیشتری هستند اما فرزندانشان مستأجر است افزود: در برخی از مناطق استان گیلان حتی برخی پدران به دختران خود به بهانه‌های مختلف ارث نمی‌دهند.

امام جمعه رشت با اشاره به شرط سوم محبت تصریح کرد: برخی از مادران امروز در جامعه محجبه هستند اما دخترانشان حجاب خود را رعایت نمی‌کنند بنابراین شفقت و محبت پدر و مادر نباید باعث شود تا آنان به فرزند خود امر به معروف و نهی از منکر نکنند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان به حادثه تلخ 3 مرداد سال 43 در ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از این حوادث، تحمیل طرح قانون ننگین کاپیتولاسیون بود که توسط انگلیسی‌ها و شاه نادان به ملت ایران تحمیل شد.

وی با بیان اینکه دومین اتفاق، حمله منافقان به غرب ایران و کرمانشاه در سال ‌1367 بود ابراز داشت: منافقان با وجود نقشه‌های شوم خود اما با رشادت جوانان، رزمندگان، سپاهیان و دانشگاهیان جوان ما روبه‌رو شدند که باعث شد چندین هزار منافق به درک واصل شدند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه استان‌ها با رهبر معظم انقلاب در 23 تیرماه افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار مطالب سودمند بسیاری را بیان کردند که محتوای اصلی این مطالب برای مردم بود و ایشان همواره به ائمه جمعه تاکید می‌کردند که به مردم توجه کنید.

آیت‌الله فلاحتی افزود: طبق فرموده رهبر انقلاب باید مردم را امیدوار کرد به ویژه در سال‌های اخیر که دشمنان اسلام با یاری برخی غافلان داخلی، بذر ناامیدی را درون جامعه ایران می‌پاشند اما امروز در سرتاسر ایران شاهد رویش‌ها با اندیشه‌های بکر هستیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ما به جوانانی که همواره با اندیشه‌های بکر خود از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب حمایت می‌کنند افتخار می‌کنیم گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که انگلیسی‌ها در راستای اقدامات شوم خود پاسخ کوبنده‌ای از جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان افزود: متاسفانه در هفته‌های اخیر، بهای اجاره و مسکن به شکل سرسام‌آوری در حال افزایش است، دولت‌ها موظفند که طبق برنامه در هر دوره حداقل 2 تا 3 میلیون مسکن ارزان برای مردمی که از نعمت مسکن محروم هستند بسازند.

وی با بیان اینکه بخش مسکن یک بخش بسیار مهم و اساسی در یک جامعه است خاطرنشان کرد: بنابراین متولیان بخش مسکن کشور باید برای برطرف کردن مشکلات این حوزه، اقدامات اساسی و مهمی انجام دهند حتی بسیاری از جوانان امروز از گرانی مسکن در رنج هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به تدابیری جهت حل مشکلات مسکن ابراز داشت: دولت باید زمین و اراضی که در اطراف شهرها وجود دارد را شناسایی کرده و اقدام به کوچک‌سازی و انبوه‌سازی کند و برای ساخت و سازها وام‌هایی بدهند تا از این بحران خارج شویم.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: دولت انگلیس در جنگ جهانی دوم و در زمانی که بر بخش اعظمی از ایران تسلط داشتند، اقدامات بسیار ننگینی انجام دادند که باعث شد بیش از 40 درصد مردم ایران به دلیل گرسنگی جان خود را دست دادند.

امام جمعه رشت به قرارداد ننگین وثوق الدوله در سال 1919 اشاره کرد و افزود: انگلیسی‌ها طبق این قرارداد گفتند که متولی و مسئول ارتش ایران باید خودشان باشند و امور خزانه‌داری ایران نیز در دست انگلیس باشد اما امروز ارتش ما مقتدرانه در مقابل تمام دشمنان ایستاده است.

وی با اشاره به ماجرای ملی شدن صنعت نفت ایران که به دست توانمند آیت‌الله کاشانی صورت گرفت و ایشان نقش اساسی در این راه داشت گفت‌: ایران در روز بیش از 600 بشکه نفت صادر می‌کرد اما اقدامات شوم انگلیسی‌ها موجب شد تا ما با مشکلات متعددی در صدور نفت خود مواجه شویم.

آیت‌الله فلاحتی به فتنه سال 78 که با اعتراض چند تن از دانشجویان در کوی دانشگاه تهران آغاز شد اشاره کرد و افزود: فتنه سال 88 هم به بزرگی جنگ 8 ساله بود که دشمن از غفلت برخی غافلان داخلی سوءاستفاده کرد و موجب شد که برخی افراد نادان پرچم امام حسین(ع) و مسجد را به آتش بکشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز برخی افراد نادان می‌خواهند چهره‌های سیاه حامیان فتنه سال 88 را سفید کنند ابراز داشت:حامیان فتنه سال 88 تا امروز هنوز توبه نکردند و به اشتباه خود در بین مردم اعتراف نکردند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه انگلیسی‌ها بیش از 10 میلیون مسلمان و غیرمسلمان را در یکی از ایالت‌های هند کشتند و در دریا خفه کردند افزود: در روزهای اخیر هم نفتکش ما را در جبل‌الطارق توقیف کردند.

انتهای پیام/ن

نظر شما