شناسهٔ خبر: 34184181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه موقت تبریز:

اگر جنگی رخ دهد قطره‌ای نفت از خلیج فارس عبور نخواهد کرد

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری اصل با تاکید بر این که آل سعود با تحریک آمریکا علیه ایران، قبر خود را حفر می‌کند، گفت: آمریکا و آل سعود بدانند اگر جنگی در منطقه رخ دهد، قطره‌ای نفت از خلیج فارس عبور نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تأکید بر اینکه هوای نفس منشا تمامی گناهان بزرگ و کوچک است، بیان داشت: عملی که مورد رضای خدا نباشد گناه محسوب می شود، شیطان از طریق هوای نفس به انسان نفوذ می کند و توبه، بهترین راه مقابله با گناه کردن است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه حق الناس از جمله گناهانی است که بخشیده نخواهد شد، افزود: شیطان به جلالت خداوند قسم خورد که انسان را به جهنم بکشاند. اگر کسی توبه واقعی کند، خداوند سیئات او را به حسنه تبدیل می کند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به حضور تأثیرگذار خواهران طلبه در محافل دینی، گفت: بیش از ۲۰۰۰ خواهر طلبه در استان آذربایجان‌شرقی مشغول تحصیل علوم دینی هستند و در محافل دینی مثمرثمر هستند. ثبت‌نام از طلاب خواهر در مدارس علمیه تبریز شروع شده است و خواهرانی که تمایل به ثبت‌نام دارند، در سریع‌‌ترین زمان اقدام به ثبت‌نام کنند. 

حجت‌الاسلام مطهری اصل با اشاره به جشن روز صنعت و معدن که همزمان با بیستمین سالروز تاسیس اولین خانه صنعت، معدن و تجارت کشور در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم نتیجه جلسه صنعتگران استان فقط کیک خوردن نباشد و ضمن توجه به ظرفیت داخل، مشکلات موجود حل و فصل شود. در جامعه به این نتیجه رسیده‌ایم که برجام و غیره اثری ندارد و طبیعتاً توجه به صنعت زیاد شده است و باید مواظب صنعت‌گران جوان و متخصص باشیم.

وی با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند جهت‌گیری ائمه جمعه باید به‌سمت انقلابیون باشد. از اول انقلاب تاکنون هر موقع امورات دست انقلابیون بوده، پیروز بودیم و هر موقع مسئولیت‌ها دست کسانی افتاده که چشم به بیرون داشته‌اند، ضرر کرده‌ایم.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز اضافه کرد: کار دیپلماسی ایرادی ندارد، اما دولتمردان بدانند تنها راه پیشرفت کشور تکیه بر جوانان انقلابی و متعهد داخلی است.

حجت‌الاسلام مطهری اصل، دزدی دریایی نفتکش ایرانی توسط انگلیسی‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: انگلیس خبیث همیشه درصدد نشان دادن خود در صحنه‌های بین‌المللی بوده است و از ابتدا بر علیه مسلمانان کار کرده و با توجه به اینکه پس از ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران نتوانست کاری از پیش ببرد و اخیراً نیز کمرنگ شده و از صحنه بین الملل فاصله گرفته بود، به خیال خود با دزدی نفتکش ایرانی، خودنمایی کرد و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نیروهای انقلابی جواب خباثت انگلیسی ها را خواهند داد.

وی ارتباط گرم با کشورهای همسایه را رویکرد جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: عربستان باید این موضوع را بداند که شرافت و پشتکار است که عامل موفقیت قطعی است و پول یک مقدار محدود خواهد توانست کارها را پیش ببرد. آل سعود با تحریک آمریکا علیه ایران، قبر خود را حفر می‌کند. ایران با همسایگان خود روابط دوستانه دارد عربستان هم بهتر است دست از دشمنی با ایران بردارد. 

امام جمعه موقت تبریز تأکید کرد: آل سعود بداند اگر جنگی در منطقه رخ دهد قطره‌ای نفت از خلیج فارس عبور نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه نیروهای مسلح عامل عزت دین و مسلمانان هستند، اظهار داشت: نیروی مسلح قوی، کشور را عزتمند می کند اما بدون مالیات و اقتصاد، نیروهای مسلح هم نمی توانند کاری کنند.

نظر شما