شناسهٔ خبر: 34183348 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر در گزارشی منتشر کرد؛

مدیریت موزه ورزش به یک گوش‌شکسته می‌رسد/ رنگرز در انتظار حکم!

زینب حاجی حسینی

قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان که قرار بود به عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک جانشین رضا قراخانلو شود، بزودی مدیریت موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک را برعهده خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از افتتاح فاز نخست موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک که ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد، رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب مدیری با تمام ویژگی‌های مدیریتی لازم در زمینه موزه داری و حوزه اجرایی آن را در دستور کار قرار داد.

در همین راستا مسئولان کمیته ملی المپیک رایزنی هایی را با برخی مدیران کارکشته در حوزه موزه داری آغاز کردند و به درستی دنبال گزینه ای بودند که سابقه مدیریت در یکی از موزه های بزرگ کشور را داشته باشد تا بتواند این نهال نوپا در ورزش ایران را به درختی تنومند تبدیل کند.

پیگیری های خبرنگار مهر حکایت از مذاکره با چند مدیر موزه های مطرح کشور داشت که قرار بود یکی از آنها مسئولیت موزه ورزش را برعهده بگیرد اما تصمیم کمیته تغییر کرد و با اتفاقاتی که رخ داد قرعه مدیریت این موزه به نام یک ورزشی خورد.

حسن رنگرز المپین و قهرمان پیشین کشتی ایران گزینه مورد نظر برای مدیریت موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک است. رنگرز در حالی برای این مسئولیت در نظر گرفته شده که قبل از این صحبت از حضورش در آکادمی ملی المپیک بود تا جانشین رضا قراخانلو شود که به دلیل دو شغله بودن نمی توانست به مسئولیتش ادامه دهد.

این موضوعی بود که خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان جابه جایی در مدیریت آکادمی ملی المپیک به آن پرداخت اما به فاصله چند روز تغییر مدیریت این آکادمی از طرف کمیته ملی المپیک تکذیب شد! با توجه به تخصص و سابقه رنگرز، وی گزینه مناسبی برای آکادمی بود و می توانست ضعف هایی که در این آکادمی وجود دارد را برطرف کند اما تغییر نظر قراخانلو برای ماندن در این مسئولیت معادلات را تغییر داد.

رنگرز که کارمند رسمی شرکت ملی گاز است برای حضور در کمیته المپیک نیاز به نامه نگاری و انتقال داشت که این امر توسط کمیته ملی المپیک صورت گرفته و قرار است این قهرمان کشتی مامور به حضور در کمیته ملی المپیک شود.

حسن رنگرز در گفتگو با خبرنگار مهر انجام مذاکرات برای حضورش در راس مدیریت موزه ورزش ایران را تایید کرد اما ارائه توضیحات بیشتر را به پس از نهایی شدن و اعلام حکمش کرد.

قرار است پس از اعلام نتیجه مکاتبه صورت گرفته، رنگرز به عنوان مشاور صالحی امیری و مدیر موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک آغاز به کار کند. این مهم به زودی و احتمالاً طی هفته آینده رقم خواهد خورد.

این موزه قرار است طی ماه‌های آینده و در فاز نخست با در اختیار گرفتن یادبودهای دیگر اهالی ورزش کامل شود. همچنین قرار است برای موزه ملی ورزش یک چارت اداری همراه با تعیین هیئت مدیره مشخص شود.

موزه ملی ورزش به نام وزارت ورزش ثبت شده و قرار است در سازمان ثبت شرکت‌ها نیز ثبت رسمی شود.

نظر شما