شناسهٔ خبر: 34179535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بوکسور نوجوان آذربایجان‌غربی به فینال کشوری راه یافت

ارومیه- ایرنا- دبیر هیات بوکس آذربایجان‌غربی گفت: «شهرام راژ» بوکسور نوجوان استان با پیروزی مقابل حریفی از همدان در دیدار نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور، ضمن مسجل کردن مدال نقره خود راهی فینال شد.

صاحب‌خبر -

«محمد آبی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با حضور ۱۰۴ بوکسور نوجوان در شهر خرم‌آباد استان لرستان در حال برگزاری است.

وی که به عنوان داور بین‌المللی در این مسابقات قضاوت می‌کند، بیان کرد: تیم بوکس نوجوانان استان با هدایت «سیامک مرادبیگی و یاشار عبدی» و ترکیب ۶ بوکسور عازم این مسابقات شده است که تنها یک ورزشکار (شهرام راژ) در وزن ۷۰ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و بقیه از دور مسابقات حذف شدند.

وی ادامه داد: شهرام راژ امروز / ‏جمعه / ‏ در دیدار فینال مقابل حریفی از کرمان به روی رینگ مبارزه می‌رود و برای کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای این مسابقات تلاش خواهد کرد.

دبیر هیات بوکس آذربایجان‌غربی گفت: بنا به اعلام فدراسیون بوکس قرار است ۱۸ تا ۲۰ بوکسور از طریق این رقابت‌ها به اردوی تیم ملی بوکس نوجوانان دعوت شوند.

آبی افزود: اوایل تیر جاری نیز «حسین دانشور» ورزشکار نقده ای وزن ۸۱ کیلوگرم به عضویت نهایی تیم ملی بزرگسالان درآمد و هم اکنون در اندیشه حضوری قدرتمند در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ روسیه و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

وی اضافه کرد: «محمد عزیزی» بوکسور وزن ۹۱ کیلوگرم از شهرستان بوکان دیگر نماینده استان در مسابقات انتخابی تیم ملی بود که موفق به صعود به مرحله نهایی نشد.

آبی ادامه داد: پیش از این نیز اردوی تیم ملی بوکس بزرگسالان از ۲۰ خرداد جاری به مدت ۱۰ روز در سالن شماره ۹ مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد و این ۲ ورزشکار استان (عزیزی و دانشور) در جمع ۳۱ بوکسور دعوت شده حضور داشتند.

بوکس از جمله رشته‌های رزمی است که در آذربایجان‌غربی قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.

طی سال گذشته و امسال سیامک قربانی بوکسور از ارومیه، عبدالله پرتنی از مهابادی و عرفان مام خسروی، سید محمد مام‌محمودی ۲ بوکسور اهل شهرستان بوکان و محمد عرفان صادقی بوکسور نونهال ارومیه‌ای به اردوهای مختلف تیم ملی دعوت شدند.

طاهر جباری ملی پوش سابق بوکس کشور و یکی از قهرمانان سابق رقابت‌های بین‌المللی و آسیایی دهه ۸۰ ایران است که هم‌اکنون در کسوت مربیگری فعالیت دارد و عضو شورای فنی فدراسیون کشور است.

حسین مادر دوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی پوش آذربایجان غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین‌المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.

در دهه ۹۰ نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی‌زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن‌پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

بیش از یکهزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

۷۱۵۶/۳۰۷۲

نظر شما