شناسهٔ خبر: 34178180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشاور معاون اول رئیس جمهور:

مشکل صادرات محصولات کشاورزی باید حل شود

رضوی بر اصلاح قوانین دست و پاگیر مرتبط با حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: مشکل صادرات در حوزه محصولات کشاورزی باید حل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، « سید ابوالفضل رضوی » در نخستین همایش کشت هزاره در میناب با تاکید بر این که مشکل صادرات در حوزه محصولات کشاورزی باید حل شود، اظهار کرد: این شایسته نیست که محصول تولید شده توسط کشاورز در مرزها بماند و کشاورز در دقایق پایانی صادر شدن محصولش از متوقف شدن صادرات مطلع شود.

 

وی افزود: مشکلات ما در کشور در سال رونق تولید کم نیست، اما اگر مجلس شورای اسلامی قوانین صریح و بدون پیوست و تفسیر تصویب کند، بسیاری از چالش ها مرتفع می شود.

 

مشاور معاون اول رئیس جمهور با ذکر این مطلب که بخش عمده کشاورزی در روستاها قرار دارد، تصریح کرد: متاسفانه برخی از قوانین علاوه بر این که مشکلی را از کشاورزان و مردم مرتفع نمی کند، بلکه خود نیز مشکل زا هستند.

 

رضوی با بیان اینکه 70 درصد از املاک مردم در روستاها فاقد سند است، اذعان کرد: این موضوع موجب زمین خواری جنگل بانی در ۳۱ استان کشور شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، رونق تولید و رهایی از اقتصاد تک پایه ای متکی به نفت را در گرو تقویت و حمایت بخش کشاورزی دانست و عنوان کرد: در این راستا باید از روستاییان و عشایر حمایت کرد.

 

رضوی، وضعیت آموزش در حوزه کشاورزی را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: با ارائه آموزش و اعطای تسهیلات می توان با آب کمتر محصول بیشتری تولید و به بازارها عرضه کرد.

 

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان در سطح کشور خبرداد و افزود: این نمایشگاه از ۲۴ تا ۲۷ مردادماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

 

گفتنی است؛ 16 واحد صنایع تبدیلی در میناب مشغول به فعالیت است.

 

نظر شما