شناسهٔ خبر: 34175841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کنفرانس «مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار» در تبریز برگزار شد

نخستین کنفرانس ملی مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار به همت شورای اسلامی و شهرداری تبریز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز(۲۷ تیر) در این کنفرانس با اشاره به نقش صنعت گردشگری در توسعه تعاملات فرهنگی و صلح و دوستی بین ملت‌ها، اظهار داشت: مقوله دیپلماسی و تعاملات فرهنگی در حوزه گردشگری مهم‌تر از مسائل اقتصادی آن است و کشور ما با سابقه درخشان تاریخی، علمی و فرهنگی باید در این زمینه پیشگام باشد. 

استاندار آذربایجان شرقی افزود: صنعت گردشگری این قابلیت را دارد که سرمایه‌ها و داشته‌های ما را در سطح دنیا معرفی کند و بر این اساس باید از هر نوع گردشگری که وارد کشور و استان می‌شود استقبال کنیم.

وی همچنین بر رونق گردشگری به‌عنوان زیربنای توسعه پایدار تأکید کرد و گفت: آذربایجان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی منحصربه‌فرد، به‌واقع نگین ایران است و مؤسسات گردشگری استان همان‌قدر که برای اعزام گردشگران به خارج از کشور اهتمام دارند، برای جذب گردشگر نیز باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه هر پدیده‌ای درصورت عدم تدبیر دارای پیامدهای منفی خواهد بود، افزود: در حوزه گردشگری باید همه ابعاد را بررسی کنیم تا بتوانیم بیشتری بهره‌برداری را از این صنعت در جهت توسعه و پیشرفت کشور داشته باشیم. 

همچنین «شهین باهر» شهردار تبریز در سخنانی با بیان این‌که تبریز از زیرساخت‌های اصولی برای پذیرش گردشگر برخوردار است، گفت: معرفی و تبلیغات ضعیف پتانسیل‌های موجود در این شهر، اصلی ترین عامل توسعه نیافتن گردشگری در این شهر است.

وی تاکید کرد: تمامی مدیران و مسؤولان شهری باید برای معرفی و شناساندن شهر تبریز تلاش کرده و برای جذب گردشگر اقدامات عملی انجام دهند. 

گفتنی است، 236 مقاله به دبیرخانه آن ارسال شده بود که 129 مقاله در حوزه گردشگری، 43 مقاله در حوزه مدیریت و 64 مقاله در حوزه توسعه پایدار است و از میان آنها 94 مقاله به عنوان مقاله‌ی برگزیده انتخاب شد. 

سخنرانی‌های کلیدی و نشست های علمی، ارائه مقالات برتر، کارگاه های آموزشی تخصصی و نمایشگاه تخصصی جانبی از برنامه‌های این کنفرانس ملی بود. همچنین در کنار این کنفرانس، نمایشگاه فرصت‌های گردشگری استان در ائل گلی در قالب 30 غرفه دایر شد.

نظر شما