شناسهٔ خبر: 34175297 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نکوداشت شیرزنان نخبه پرور دیار آریو برزن

مدیر بنیاد فرهنگی بین المللی مادر که تاکنون در 75کشور جهان از مقام شامخ مادران تجلیل کرده، میهمان مادران نمونه کهگیلویه وبویراحمدبود.

صاحب‌خبر -
غلامرضا محمدی در این آیین گفت: از دکتر ملک‌حسینی تجلیل شد، اما از مادر وی تجلیل نشد از خانم دکتر وفایی رئیس نظام مهندسی از دکتر سید ضیاء هاشمی و آقای سیاوش فرزندان برومند این استان تجلیل شد، اما از مادران آن‌ها تجلیل نشده من خاک پای مادران ایران زمین هستم، من یک روستازاده فقیر بودم، اما خدا به من توفیق داد بیایم از مقام مادر تجلیل کنم.
محمدی در ادامه افزود: در دشت ارژن فارس در چادر سیاه به دنیا آمدم با پافشاری پدرم و مادرم به خارج کشور رفتم، اما وقتی برگشتم همه بودند به غیر از پدرم. مادرم برای من پدر، مشاور، همراه و همدل بود و تصمیم گرفتم کاری برای مادرم بکنم.
وی ادامه داد: روزی به خانه سالمندان رفتم مادر چشم انتظاری را دیدم از او پرسیدیم گفت: منتظر بچه‌هایم هستم خیلی وقت است آن‌ها را ندیدم! جرم پدر و مادرانی که در این مکان‌ها بودند فقط مهر و محبت چیز دیگری نبود.
موسس بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر ادامه داد: پس از این اتفاق تصمیم گرفتم بنیادی به‌نام مادر تاسیس کنم و در حال حاضر در بیش از ۳۰ استان، ۲۳ شهرستان مراسم نکوداشت مقام والای مادر برگزار شد ضمن اینکه ۴ مراسم ملی نکوداشت مادر هم برگزار کردیم.
وی بیان کرد: در ۷۵ کشور جهان بنیاد مادر ثبت شده و ما در هفته آینده عازم گرجستان هستیم تا آئین نکوداشت مقام مادر را در این کشور اجرا کنیم.
در این آیین از مادری که از فرزند رشیدش تنها یک تکه استخوان تحویل گرفته تا مادری که ۷ فرزند پزشک تحویل ایران اسلامی داده تجلیل شد.
وی در پایان افزود: ۲۶ تیر ماه در تقویم بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر به عنوان روز مادر استان کهگیلویه و بویراحمد برای همیشه به ثبت رسید.
در این مراسم علاوه بر تجلیل از ۱۴ مادر نمونه این استان، نشان بنیاد مادر به استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعطا و از آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به عنوان مدیر نمونه تجلیل شد.

نظر شما