شناسهٔ خبر: 34175118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان رضوي

حجاب نخستین گزینه دشمن برای حمله به اسلام

حجاب یک استدلال عقلی و فکری است و دین مبین اسلام آن را کامل کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای زنان و خانواده امروز در سلسله حجاب نخستین گزینه دشمن برای حمله به اسلامنشست های "دین، نشاط، زندگی" در حرم مطهر رضوی به مناسبت هفته حجاب و عفاف گفت:   دشمنان وقتی می‌ خواهند به اسلام حمله ور شوند، اول به سراغ حجاب بانوان می روند، این مهم نشان می دهد که بانوان عنصر مهمی هستند به طوری که در نابودی یا احیای دین تاثیر بسیار دارند.
کبری خزعلی اظهار داشت: حجاب یک استدلال عقلی و فکری است و دین مبین اسلام آن را کامل کرده است.
وی از گوهرشاد آغا به عنوان یک بانوی مروج دین و هنردوست یاد کرد و افزود: گوهرشاد در دربار تیموریان و عروس تیمور بود، ولی دین و راهش را خودش انتخاب کرد.
وی با بیان اینکه اگر زن ها رشد کنند تحول اساسی به وجود می‌آورند، اظهار داشت: بانو گوهرشاد با فروش گردنبند الماس نشان خود، مسجد با عظمتی در جوار حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) بنا کرد و نامش در تاریخ ماندگار شد و دو پسرش را نیز اهل هنر و قرآن تربیت کرد که آثار فاخر آنها در مسجد گوهرشاد بر عظمت این بنای باشکوه افزوده است.
وی به فلسفه حجاب اشاره کرد و گفت: حجاب برای این است که فضای اجتماعی سالم بماند و در آن فکر، علم و مهارت رشد کند. بانویی باعظمت مثل گوهرشاد در پوشش حجاب موقوفات بسیاری از خود بر جای گذاشت و نامش همچنان در زمره بانوان بزرگ واقف در تاریخ می درخشد.
خزعلی افزود: حجاب یک نیاز فطری و عقلی است که در مقابل آن یک سری بایدها و نبایدهایی وجود دارد که با هر دین و مذهبی تعریف می شود.
وی با اشاره به سوره احزاب اظهار داشت: آیات این سوره نشانگر آن است که زنان توفیق دارند با نوع رفتار و پوشش خود، کل جامعه را از فساد حفظ کرده و از هر گونه آزار و اذیت نیز جلوگیری کنند.

نظر شما