شناسهٔ خبر: 34174194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد

تاکید براصلاح ساختاری اداری در کنار ساختار بودجه

مقدسی گفت: اصلاح ساختار اداری در کنار اصلاح ساختار بودجه کشور یک ضرورت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سید مهدی مقدسی» شامگاه گذشته (چهارشنبه ۲۶ تیر) در جشن بزرگداشت روز صنعت و معدن استان مرکزی و تجلیل از صنعتگران استان که در سالن کوه نور برگزار شد، ضمن تاکید بر اصلاح ساختار اداری گفت: اصلاح ساختار اداری کشور در کنار اصلاح ساختار بودجه یک ضرورت برای اقتصاد کشور است که باید به سرعت در دستور کار دولت قرار گیرد.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که قوانین لازم از جمله قانون استفاده حداکثری از ظرفیت تولید داخلی، قانون بهبود فضای کار و قانون رفع موانع تولید به میزان لازم در کشور وجود دارد چرا هنوز چرخ تولید صنعت لنگ می زند.

 

وی با اشاره به جزیره ای عمل کردن دولت بیان کرد: اعتقاد بنده بر این است که هنوز هم علیرغم تذکرات متعدد دولت اقتصاد کشور را جزیره‌ای اداره می‌کند و این یک افت برای کشور محسوب می شود.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه برای موضوع پیمان سپاری ارزی با یک میلیون دلار شرایطی مناسب فراهم شده بود، خاطر نشان کرد: در بخشنامه جدید،  بانک مرکزی یک چالش ملی  برای صادرکنندگان ایجاد شده که این موضوع با روح صادرات مغایرت دارد.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان د رمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان مرکزی تنها می‌تواند بیش از یک میلیارد دلار به بازار عراق صادرات داشته باشد، گفت: در این راستا با موانعی که دولتی‌ها ایجاد کرده‌اند این موضوع با کندی پیش می‌رود.

 

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود تیم اقتصادی دولت منسجم عمل کند، خاطر نشان کرد: حاکم بودن تفکر دولتی بر اقتصاد از آفت‌هایی است که اقتصاد کشور را رنج می‌دهد لذا اصلاح نظام ساختار بودجه ریزی کشور در مجلس به دستور مقام معظم رهبری آغاز شده  که یکی از الزامات اصلاح ساختار بودجه اصلاح ساختار اداری کشور است.

 

در ادامه این جلسه  نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت این روز گفت: با تلاش های انجام شده از سوی واحدهای تولیدی و صنعتگران و همچنین حمایت های دولت شرایط صنعت و تولید با وجود تحریم‌ها شرایط مناسبی است.

 

«محمد رضا منصوری» با اشاره به اینکه در گذشته فساد در تمام جریانات تولید نفوذ کرده بود، افزود:  سود جویان و دلالان با واردات بی رویه جان تولید کنندگان را گرفته بودند و این قشر هر روز با مشکلات متعدد و زیان مواجه بودند اما امروز عزم جدی در راستای مقابله با فساد در کشور شکل گرفته و به دلیل مقابله با فساد شرایط تولیدکنندگان مطلوب است.

 

 

 

 

نظر شما