شناسهٔ خبر: 34173156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای مازندران

خبرگزاری صداوسیما

نخستین برداشت مکانیزه خوشه های شالی، عصر امروز از یک هکتار از شالیزارهای آمل آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغاز برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، آئین برداشت نخستین خوشه های برنج شمال کشور، عصر امروز با حضور استاندار مازندران و مسوولان دستگاه های اجرایی استان و شهرستان آمل، در روستای قلیان کلای آمل برگزار شد.

استاندار مازندران در مراسم آغاز برداشت برنج در استان با اشاره به اهمیت تولید و رونق اقتصادی گفت: پیام این جلسه این است که اگر کشور می خواهد وابسته نباشد باید امنیت غذایی خود را حفظ کند.

حسین زادگان افزود: اگر نتوانیم مشکلات کشاورزان را برطرف کنیم تغییر کاربری اراضی کشاورزی و فروش زمین اتفاق می افتد که خوشایند نیست.

قیمت برنج که با رنج تولید می شود  تابع عرضه و تقاضاست تصریح کرد: وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج را به مدت چهار ماه تقاضا کردیم ولی ناچاریم به خاطر تحریم، به جای نفت کالا وارد کنیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران هم گفت: امسال در سطح 215هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان مازندران، برنج کشت شد که در مقایسه با پارسال 15درصد بیشتر است.

شهیدی فر با اشاره به اینکه بیش از 95درصد شالیزارهای استان برابر با 200هزار هکتار مکانیزه برداشت می شود پیش بینی کرد: یک میلیون و 520هزار تن شلتوک معادل یک میلیون تن برنج سفید از شالیزارهای مازندران برداشت و تولید شود.

استان مازندران 42درصد برنج کشور را تامین می کند.

<div id="video-display-embed-code_3743214"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2478705/3743214?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما