شناسهٔ خبر: 34172827 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تحقیقات «پیو» نشان می دهد:

افزایش ۶۸ درصدی آزار مسلمانان در کشورهای مختلف جهان در یک دهه گذشته

تحقیقات موسسه تحقیقاتی «پیو» در یک دهه اخیر نشان می دهد که مسیحیان و مسلمانان بیشتر از سایر گروه های مذهبی در کشورهای مختلف مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «bpnews»،تحقیقات موسسه تحقیقاتی «پیو» در یک دهه اخیر نشان می دهد که مسیحیان و مسلمانان بیشتر از سایر گروه های مذهبی در کشورهای مختلف مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

این تحقیقات نشان دهنده سطح بالای آزار و اذیت مسلمانان و مسیحیان در 42 درصد کشورهای مورد مطالعه است.

مسلمانان و مسیحیان که گسترده ترین گروه های مذهبی در جهان را تشکیل می دهند،تجربه آزارهای مذهبی اجتماعی یا دولتی در 143 کشور جهان را داشته اند اما سطح آزار این گروه های مذهبی در کشورهای مختلف متفاوت بوده است.

نتایج تحقیقات منتشر شده در این زمینه به محدودیت های دولتی و دشمنی های اجتماعی با مذهب در سال های 2007 تا 2017 میلادی اشاره دارد.

در این گزارش آمده است که مسلمانان و مسیحیان بیشترین آزارها را در مناطق خاورمیانه و آفریقای شمالی متحمل متحمل می شوند در حالی که منطقه آسیا پاسیفیک در دومین ردیف آزار مسیحیان و اروپا در دومین ردیف آزار مسلمانان قرار دارد.

مسیحیان در 20 کشور در مناطق خاورمیانه و آفریقای شمالی ،در 73 درصد کشورهای اروپایی و 60 درصد کشورهای آمریکایی مورد آزار قرار دارند.

در تحقیقات پیو آمده است : «آخرین اطلاعات دریافت شده نشان می دهد که 52 دولت از جمله پر جمعیت ترین کشورها مانند چین و اندونزی محدودیت های بالا یا بسیار بالا بر مذهب اعمال می کنند و تعداد کشورهایی که بالاترین سطح خصومت های اجتماعی در قبال مذهب را تجربه می کنند از 39 کشور به 56 کشور در طول انجام این تحقیقات رسیده است.»

به طور کلی بر اساس گزارش پیو،مسیحیان در سال 2007 میلادی در 107 کشور مورد آزار قرار می گرفتند که این آمار در سال 2017 میلادی به 143 کشور رسیده است.

این در حالی است که مسلمانان هم در سال 2007 میلادی در 96 کشور مورد آزار قرار می گرفتند و این آمار در سال 2017 میلادی به 140 کشور رسیده است.

نظر شما