شناسهٔ خبر: 34170584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه نخستین روز جشنواره فیلم شهر اعلام شد

تهران-ایرنا- دبیرخانه هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر اعلام کرد: در نخستین روز این جشنواره- پنجشنبه- ۲۷ تیر، ۵۳ اثر در ۲ بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل در پردیس سینماگالری ملت نمایش داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از این جشنواره، سانس اول ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در سالن شماره یک، فیلم‌های مسابقه سینمای ایران؛ «مثل‌نامه: ماجرای پسر پرحرف»، «آشپزی در حضور دیگران، ببخشید کودکان»، «تشریح»، «امی دتر»، «میدان تا میدان»، «کارخانه»، «برف تابستان» و «اینجا به تمام آزادی‌ام فکر می‌کنم» نمایش داده می شود که از این آثار «برف تابستان» در بخش بین‌الملل نیز شرکت می‌کند.

سانس اول (۱۴:۳۰ تا ۱۶) در سالن شماره ۳، فیلم ویدئویی «بیا از گذشته حرف بزنیم (دوباره تهران)» ساخته حمید نعمت‌الله در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش در می‌آید.

سانس اول (۱۴ تا ۱۵:۳۰) در سالن شماره ۴، فیلم‌های بخش مسابقه سینمای بین‌الملل؛ «بی‌نهایت ۵۰ متر دورتر است»، «شبیه کیسه شدن»، «مردی در حال غرق شدن»، «صدا»، «در انتهای سینک»، «رنام بدنبال زمین بازی» و «ساموِل» به نمایش درمی‌آید.

سانس دوم (۱۶ تا ۱۷:۳۰) در سالن شماره یک، فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران؛ «خورده شده»، «مثل بچه آدم»، «فقدان»، و «مطرود» نمایش داده می‌شود که از این آثار «مثل بچه آدم» و «فقدان» در بخش بین‌الملل نیز شرکت می‌کنند.

سانس دوم (۱۶:۳۰ تا ۱۸) در سالن شماره ۳، فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» ساخته مصطفی کیایی در بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل نمایش داده می‌شود.

همچنین سانس دوم (ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰) در سالن شماره ۴ نیز ۲ مستند «باشگاه حیوانات» و «پالایش» در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش در می‌آید.

در سانس سوم (۱۸ تا ۱۹:۳۰) در سالن شماره یک در بخش مسابقه سینمای ایران فیلم‌های «سیم ششم»، «شب‌های روشن»، «فصل انگورها»، «ببخشید بیدارتون کردم»، «پَر»، «مگرالن»، «بالانس» و «پاکی» به نمایش در می‌آید که از این فیلم‌ها، «سیم ششم» همزمان در بخش بین‌الملل نیز شرکت می‌کند.

ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۲، فیلم «در وجه حامل» ساخته بهمن کامیار در بخش مسابقه سینمای ایران نمایش داده می شود.

براساس این گزارش، سانس سوم (۱۸:۳۰ تا ۲۰) در سالن ۳ نیز فیلم ویدئویی «پاسیو» ساخته مریم بحرالعلومی در بخش مسابقه سینمای ایران و ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۴، مستند بلند «بهارستان خانه ملت» در بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل نمایش داده می‌شود.

سانس چهارم ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ در سالن شماره یک، فیلم‌های «کامی و کتی»، «سایه فیل»، «یکی بود یکی نبود»، «هانیه»، «مشد عباس… بودن یا نبودن» و «آلفابت» در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش در می‌آید.

همچنین ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ در سالن شماره ۳، فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز ۲- رد خون» در بخش مسابقه سینمای ایران و ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۴ مستند «میراث» در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل نمایش داده می‌شود.

سانس پنجم ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ در سالن شماره یک «قطعه ۸۵»، «گولوبولا ۲»، «حلزون»، «خداحافظی»، «The Incomplete» ،«Cleaner» و «آتاری» در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش در می‌آید.

ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ در سالن شماره ۳ فیلم سینمایی «زرد» در بخش مسابقه سینمای ایران و ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ در سالن شماره ۴ فیلم سینمایی «دزدان فروشگاه» در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل به نمایش درمی‌آید.

در آخرین سانس ساعت ۲۴ نیز فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» ساخته علی عطشانی در بخش مسابقه سینمای ایران نمایش داده می شود.

تمام فیلم های که اکران نشدند به صورت مستقل معرفی می شوند، مراسم فوتو کال برای آنها برگزار می شود و از تمام کارگردان ها و سازندگان فیلم ها دعوت شده است.

هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط مؤسسه تصویرشهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پنج بخش «سینمای ایران»، «سینمای بین الملل»، «محله»، «تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران» و «جنبی» تا ۳۱ تیر امسال در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

تهرام/۷۲۴۵//‌۱۳۴۸

نظر شما