شناسهٔ خبر: 34167869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

لیست بالا بلند عضو شورای شهرشیراز از عدم اجرای مصوبات شورا توسط شهرداری

صاحب‌خبر -
به گزارش شیرازه، عدم اجرای برخی از مصوبات شورای اسلامی شهر عنوان تذکر دکتر «نواب قائدی»رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز به شهردار در صحن علنی شورا بود.
متن تذکر بدین شرح است: پیرو بررسی‌های صورت گرفته و علی رغم تذکرات شفاهی و مکاتبات انجام شده، سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در اجرای برخی از مصوبات این شورا که به شرح زیر می باشد کوتاهی داشته است: 

عدم اجرای مصوبه شماره 3847 مورخ 18/09/96 شورای اسلامی شهر با موضوع دستورالعمل ارائه خدمات بر خط حمل و نقل مسافر‌درون شهری. قابل ذکر است مطابق با تکلیف شماره 73 بودجه سال 1398 شهرداری شیراز، سامانه‌های حمل و نقل برخط بار و مسافر حداکثر تا پایان تیر 98 و با اولویت‌ ناوگان تحت پوشش شهرداری و از طریق بخش خصوصی بایستی راه‌اندازی شود که این مهم تاکنون عملیاتی نشده است.

عدم ارائه لایحه هزینه‌های بالاسری ناشی از خدمات مدیریتی شرکت‌های حمل و نقل مسافر درون شهری موضوع بند 1 از بخش الف ماده 18 دستورالعمل اجرايي نحوه تاسیس و بهره‌برداری شرکت‌های خصوصی و تعاونی حمل‌و‌نقل مسافر درون شهری شیراز و حومه (مصوبه شماره 5673 مورخ 27/12/96 شورای اسلامی شهر). 

عدم ارائه شیوه‌نامه نحوه نقل‌و‌انتقال ناوگان اتوبوس موضوع تبصره 1 بند ز ماده 4 دستورالعمل نحوه واگذاری اتوبوس‌های تحت مالکیت شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی مصوبه شماره 3252 مورخ 04/08/96 شورای اسلامی شهر. 

علاوه بر موضوعات مذکور، موارد ذیل نیز به عنوان مشکلات جدی مرتبط با سازمان حمل و نقل مسافر قلمداد می‌‌شود:

عدم ارائه لایحه نرخ خدمات حمل و نقل تاکسیرانی علی رغم وجود تورم بالا و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری. 

عدم وجود برنامه مدون برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی و حمایت از رانندگان زحمتکش تاکسی. 

بکارگیری نیروهای در آستانه بازنشستگی و با سطح تحصیلات پایین و عدم توجه به جوان‌گرایی و شایسته‌سالاری در واگذاری پست‌های آن سازمان. 

همچنین اخیراً مشاهده شده است که در شهرداری شیراز، کارشناسان و مدیرانی که نظرات کارشناسی بر خلاف نظر مدیران مافوق خود ارائه کرده‌اند، برکنار یا تعلیق شده‌اند که در صورت تکرار و عدم توجه به تذکرات، به صورت مصداقی بیان خواهد شد.

بنابراین به شهردار تذکر داده می‌شود تا در اسرع وقت به این موضوعات پرداخته، اقدامات مقتضی صورت گرفته و نتیجه به این شورا اعلام شود.

نظر شما